DERS ADI

: Sahne Uygulaması II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 4007 Sahne Uygulaması II ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SİBEL ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Bu ders, rol kişisi yaratma sürecini tamamlamış ve sahnenin belirleyenlerini kullanmayı parça düzeyinde öğrenmiş olan oyunculuk öğrencisine bütün bir oyun üzerinde çalışma olanağını verir. Oyun tamamlandıktan sonra seyirci ile buluşturulur.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oluşturulan rol kişisinin tüm oyundaki yönelimlerini ve diğer oyun kişileri ile ilişkileri üzerinden varoluşunu teorik ve uygulama düzeyinde anlamış olması,
2   Çalışılan oyunun dönem, yazar, uslup özelliklerini araştırması ve bunları kuramsal bilgi ve uygulamayla birleştirmesi,
3   Bütün bir oyun ve karakter analizi yapabilmesi ve bunu sahne üstü eylemleriyle eşleyebilmesi,
4   İzleyici ile buluşan oyundan edinilen tecrübenin uygulama derslerine yansıtılması
5   Oyunun prova aşamasında ve izleyiciyle buluşma aşamasında, grup içinde uyumlu, disiplinli olarak çalışması,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 3007 - Sahne Uygulaması I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyunun tartışılması-rol dağılımı
2 Oyunun ön çalışmaları
3 Oyunun ön çalışmaları
4 Oyunun ön çalışmaları
5 Prova
6 Prova
7 Prova
8 Prova
9 Prova
10 Prova
11 Prova
12 Işık Provası
13 Genel Prova
14 Seyircili Genel Prova

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Her yıl sahnelenmek üzere seçilen oyunun metni, yazarı, dönemi varsa biçemi ile ilgili her türlü kaynak.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin bir oyunun belirleyenlerini kullanarak, karakter yaratmayı ve bir sahne dilini oluşturmanın koşullarını öğretir.
2-Uygulamalar/Provalar
Derslerde prova düzeninde uygulamalar yapılır.
3-Sınıf Tartışmaları
Uygulamaya başlamadan önce gereken ön araştırmalar, tartışmaya açık bir sunum şeklinde gelişir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu PR * 0.80 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Ders değerlendirme aşamasında, öğrencinin prova süresini verimli geçirmesi, kendisini sonuca ulaştıracak çözümleri üretebilmesi, provalarda disiplini bozmaması, grubun içinde uyumlu davranması, sorumlu olduğu alanda mutlak disiplin göstermesi önemlidir.

Değerlendirme Kriteri

YUKARIDA BELİRTİLMİŞTİR.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1-Dersin %80 ine katılım zorunludur.
2-Öğrenci ders başladıktan sonra sınıfa giremez.
3-OÖğrenci provanın ihtiyaç duyduğu fiziksel koşulları (oyunculuk çalışması) sağlamalıdır.
4-Ders esnasında sınıfın konsantrasyonunu bozan davranışlar, derster çıkarılma nedenidir.
5-Oyunun izleyiciyle buluşma aşamasında öğrenci, kulise 1 saat önce girer ve hazırlığını yapar.
6-Sahne performansını etkileyecek her türlü olumsuz faktörden uzak kalmalıdır.
7-Kostümünü giydikten sonra seyirci arasına karışamaz.
8-Seyirciyle buluştuğu noktadan itibaren sorumluluklarını profesyonel bakışa sahip olmalıdır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sibel Erdenk
sibelerdenk@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10.00-11.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 11 4 44
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1454
ÖK.2555
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55