DERS ADI

: Konuşma Eğitimi ve Yaratı I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TOM 3001 Konuşma Eğitimi ve Yaratı I ZORUNLU 0 4 0 4

Dersi Veren Birim

Oyunculuk

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

HAKKI BARIŞ ERDENK

Dersi Alan Birimler

Oyunculuk

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaratıcı, özgün ve estetik bir dil yeteneğine sahip olmak
2   Dil alanında edindiği temel bilgileri kullanarak izleyiciye doğru ve anlaşılır bir aktarımda bulunmak.
3   Edinmiş olduğu dil bilgisini kullanarak, metin / oyun analizi yapabilmek.
4   Dil bilgisi ve temiz konuşma becerisini oyunculuk yöntemleriyle buluşturmak.
5   Oyunculuk alt yapısını oluşturacak dil kültürüne sahip olmak.
6   Dil alanındaki bilgilerini kullanarak,alanında özel beceriler geliştirebilmesini sağlamak.
7   Alanında ve sanat yaşamında yazılı-sözlü iletişim kurabilmek, kendini ifade edebilmek. Beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

TOM 2002 - Dil Kuralları ve Konuşma Eğitimi II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Teknik çalışmalar
2 Teknik Çalışmalar
3 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
4 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
5 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
6 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
7 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
8 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
9 Alana ilişkin uygulama çalışmaları
10 Alana ilişkin uygulama çalışmalarının değerlendirilmesi
11 Seçilmiş olan oyun metinleri üzerinden dile ilişkin çalışmalar
12 Seçilmiş oyun metinleri üzerinden yaratıcı dil egzersizleri
13 Seçilmiş oyun metinleri üzerine hazırlanan ödevlerin değerlendirilmesi
14 Dönem içi öğrenilen teknik bilgilerin genel tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1- Dersler
Öğretim üyesi öğrencinin dile ilişkin bilgisini kullanarak, konuşma konusunda yaratıcı alanlar oluşturmasını sağlayacak çalışmalar yapar.
2- Uygulamalar
Derslerde aktarılan bilgiler ve uygulama çalışmalarıyla örneklendirilen konular, öğrenci tarafından izlenebilir olma özelliğini taşıyacak biçimlere dönüştürülerek ödev düzeyine getirilir. Bütün bu çalışmalar ayrıntılı bir biçimde rapora da aktarılır.
3- Sınıf tartışmaları
Öğrenci tarafından hazırlanan ödevler, sınıfta tartışmaya ve eleştiriye açılır. Bu aşamada yapılan çalışmanın dil açısından doğru olması ve yaratıcı yorumlama gücüne sahip olması kriter olarak kabul edilir. Öğrenci yaptığı çalışmanın izleyenler üzerindeki etkisini sınar. Bu daha sonra yapacağı çalışmalarda kaliteli üretimin yol göstericisi olacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 UGG Uygulama
2 ODV Ödev
3 BSN Başarı Notu UGG * 0.50 + ODV * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 10 4 40
Ödev Hazırlama 8 6 48
Diğer Kısa Sınav 4 4 16
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65
ÖK.75