DERS ADI

: Yazarlık V

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DYU 3019 Yazarlık V SEÇMELİ 4 4 0 16

Dersi Veren Birim

Dramatik Yazarlık - Dramaturji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ÖZLEM BELKIS

Dersi Alan Birimler

Dramatik Yazarlık - Dramaturji
Drama Yazarlığı ve Dramaturji

Dersin Amacı

Tiyatro oyun yazım tekniklerinin ve türlerinin öğrenilmesi, uzun bir tiyatro oyununu baştan sona tasarlayabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   oyun metninin farklı türleri hakkında teknik bilgiye sahip olması
2   daha önce ürettiği bir kısa oyunu uzun oyun biçiminde yazabilmesi
3   tema, durum, olay dizisi, aksiyon, kişileştirme kurgusu, gibi birimleri kullanmada deneyimini geliştirmesi
4   dil tavır ilişkisini değerlendirerek diyalog yazımında deneyimini geliştirmesi.
5   sahneye dair yazarlık çözümleri hakkında düşünerek düşünce üretebilmesi
6   entelektüel ve sanatsal birikimini genişletmesi
7   disiplinli olmayı ve zamanını iyi kullanması
8   kendini doğru biçimde ifade etmeyi öğrenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

DYA 2008 - Dramaturgi II
DYA 2114 - Yazarlık IV

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Uzun oyun formuna kaynaklık edecek dramatik malzemenin tartışılması
2 Uzun oyun formuna kaynaklık edecek dramatik malzemenin tartışılması
3 Uzun oyun formuna kaynaklık edecek dramatik malzeme üzerine araştırmalar, bilgi toplanması gereken başlıkların belirlenmesi
4 Karakter ve kişileştirme kurgusu üzerine çalışmalar, oyuna kaynaklık eden öykünün kurgulanması, olay dizisinin oluşturulması.
5 Karakter ve kişileştirme kurgusu üzerine çalışmalar, oyuna kaynaklık eden öykünün kurgulanması, olay dizisinin oluşturulması.
6 Olay dizisini kurgulama, oyunun dünyasının mekan ve atmosfer özelliklerine ilişkin çalışmalar
7 Olay dizisini kurgulama, oyunun dünyasının mekan ve atmosfer özelliklerine ilişkin çalışmalar
8 Oyunun iki perde olarak kurgulanması, aksiyonun oluşturulması, durumları belirleme üzerine çalışmalar.
9 Oyunun iki perde olarak kurgulanması, aksiyonun oluşturulması, durumları belirleme üzerine çalışmalar.
10 Birinci perdenin yazımı ve ilgili çalışmalar
11 Birinci perdenin yazımı ve ilgili çalışmalar
12 Birinci perdenin yazımı ve ilgili çalışmalar
13 İkinci perdenin yazımı ve ilgili çalışmalar
14 İkinci perdenin yazımı ve ilgili çalışmalar
15 Oyunların değerlendirilmesi, tartışmalar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oyun, senaryo, metin yazarlığı ile ilgili her türlü kitap, makale, bilimsel yayın ya da deneme kullanılabilir.
Metinler bilgisayar ile yazılmış olarak teslim edilecektir. Bildirilen formata uymak zorunludur.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

BİLGİLENDİRME, ÖRNEKLERİ OKUYUP DİNLEYİP DEĞERLENDİRME, HAZIRLANAN ÖDEVLERİN OKUNARAK TARTIŞILMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV Ödev/Sunum
2 DKL DerseKatılım
3 BSN Başarı Notu ODV * 0.80 + DKL * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin verilen çalışmaları zamanında ve tam olarak getirmesi gerekir. Ders sonunda bir uzun oyunun tamamlanmış olması temel değerlendirme kriterlerinden başta gelenidir. Yazma disiplini edinmek bakımından verilen çalışmaları yeterli uğraş vererek gerçekleştirmesi önemlidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin ders disiplinine uygun olarak çalışması, gerektiği zaman bireysel görüşme ve çalışmalara katılması zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.belkis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

hafta içi 12:00 - 13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Uygulama 14 4 56
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 4 40
Ödev Hazırlama 8 30 240
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 392

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6
ÖK.7
ÖK.8