Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Diş Hekimliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. SÜLEYMAN HAKAN TUNA |
Dersi Alan Birimler |
Diş Hekimliği |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin Temperomandibular ekleme yönelik anatomi, kaslar, alt çene hareketleri, okluzyona ve Temperomandibular eklem rahatsızlıklarına yönelik teşhis ve tedavileri öğrenmeleridir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Yavuzyılmaz H: Diş Morfolojisi-Fizyolojisi ve Oklüzyon. 4. Basım. THK Basım Evi, Ankara, 2001. Shilinburg TH., Hobo S.,Whittset DL: Fundamentals of Fixed Prosthodontics, Quintesence Pub. Co., Chicago,1978. Carr AB., Givney GP., Brown DT. Mc. Cracken s Removable Partial Prosthodontics, 11. ed, Mosby Company 2004. Çalıkkocaoğlu S: Tam Protezler, 3. Baskı, Teknografik Matbaacılık, İstanbul, 1998. Okeson JF , Management of Temporomandibular Disorders and Occlusion. 5. Edition, Mosby Company, St. Louis 2002. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Örgün Öğretim, yüz yüze |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1.Çiğneme sisteminin bileşenleri 2.Çiğneme sisteminin biyomekaniği 3.Alt çene hareketleri 4.Optimum fonksiyonel okluzyonun kriterleri 5. Okluzyon konseptleri 6.TME rahatsızlıklarının sınıflandırması 7.TME muayenesi 8.TME hastalıklarının teşhisi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derse %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
suleymanhakan.tuna@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|