Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Müzecilik Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. REMZİ YAĞCI |
Dersi Alan Birimler |
Müzecilik Doktora |
Dersin Amacı |
Koleksiyonculuk geniş anlamda nesnelerin biriktirilmesiyle Müzeciliğin temeli sayılır. Dini mitolojik olarak ve Biyolojik anlamda doğal afet gemisinde selden sonra üreyerek varlıklarını sürdürebilmeleri için her canlı türünü dişi ve erkek olarak bir araya topladığı için ilk koleksiyonerin Nuh olduğu kabul edilmektedir. Ancak birbirlerini tamamlamalarına karşın yani koleksiyonun müzeye dönüşmesi sürecinde örneğin kişisel ve kurumsal olarak farklı kategorilerde incelenmeleri gerekir. Buna karşılık müzenin toplum yararına kurulumu sosyolojik bir olgudur. Koleksiyonculuğun geçmişi antik çağlara kadar götürülebilirse de az bulunur, farklı, olağanüstü, tuhaf ve acayip nadirelerden oluşan koleksiyonlar gerçek anlamda izlenebilir süreklilikte Avrupa'da Ortaçağın sonlarından (1550'lerden) başlayarak altın çağını yaşamış; özellikle Almanya, Avusturya, İsviçre Fransa ve İtalya'da 1750'lere kadar sürmüştür. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Elsner, J. 1994, "The House and Museum of Sir John Soane" The Cultures of Collecting,155-176, Reaktion Books, London |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders anlatımı, ödev hazırlama, sunum ve proje geliştirme |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ödevler, ders içi katılım, sınavlar ve projeler. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılımı zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
remzi.yagci@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Salı günleri 11.00-12.00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|