DERS ADI

: İnsansız Hava Araçları ve Hava Fotoğrafı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 3047 İnsansız Hava Araçları ve Hava Fotoğrafı ZORUNLU 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ PINAR BOZTEPE MUTLU

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Günümüzde İHA (drone) teknolojisi yaygın, kuramsal ve kreatif olanakları bulunan bir görüntüleme
aracıdır. Mimari fotoğraf, özel gün fotoğrafları, fotoğraf sanatında manzara ya da güncel sanat
yansımaları dahil olmak üzere birçok alanda kullanılmaktadır. Özellikle bakış açısının kavramsal
perspektifi ve havadan görmenin tarihsel süreci günümüz drone vizyonunu en doğru yaklaşımla
irdeleme fırsatı sunmaktadır. Dersin amacı drone fotoğrafçılığında teorik ve temel pratik konusunda
öğrencilerin bilgilenmesi, sanatsal pratikteki karşılıklarını öğrenmesi drone teknolojisinin teknik
özelliklerini tanıması ve bu araçları kullanarak projeler geliştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Drone Fotoğrafçılığıyla ilgili temel bilgilere sahip olacak
2   Drone teknolojisini fotoğraf sanatı bağlamında kullanabilecek
3   Drone teknolojisi ve kullanım alanlarını kavrayabilecek
4   Hava fotoğrafçılığının tarihsel gelişimi konusunda bilgi sahibi olabilecek
5   İlgili projeler geliştirebilecek ve tasarlayabilecek
6   Drone teknolojisini fotoğraf sanatı ve kavramsal sanat bağlamında kreatif bir biçimde kullanacak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse Giriş
2 Genel Teminoloji
3 Hava Fotoğrafçılığının Tarihsel Gelişimi: Nadar ve Hava Fotoğrafı Uygulamaları
4 Hava Fotoğrafçılığının Tarihsel Gelişimi: I. Dünya Savaşı ve İkinci Dünya Savaşı ve ilgili uygulama.
5 Hava Fotoğrafçılığının Tarihsel Gelişimi:Nasa ve Uydular
6 Fotogrametri
7 Dron Teknolojisi
8 Vize
9 Dron Fotoğraf Pratiği
10 National Geography ve Hava Fotoğrafı
11 Mimari Fotoğraf ve Havadan Fotoğraf
12 Manzara, Güncel Fotoğraf ve Dron Bakışı
13 Proje Sunum ve Değerlendirmeleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Casey, E.S.(2005) Earth-Mapping Artists Reshaping Landscape, , University of Minnesota Press: New
York
Cosgrove, D. (2001), Apollo s Eye- A Cartographic Genealogy Of The Earth in the Western
Imagination, John Hopkins University Press: New York
Cosgrove, D. (2010) William L. Fox, Photography and Flight, Reaktion Books: New York
Dean,T., Millar, M.,( 2005) Place, Thames and Hudson: London
Holt-Jensen, A. (2017) Coğrafya, Tarihi, Felsefesi ve Kavramları, (Çev: E, Bekaroğlu, ö, Anlı, H, Turut),
İdil. Yayıncılık: İstanbul
Nadar (2015) When I Was a Photographer ,MIT Press: Newyork
National Geographic Koleksiyonları

Newhall, B. (1982) The History of Photography: From 1839 to the Present, The Museum of
Modern Art; 5 edition: London
Rosenblum, N. (2008) A World History of Photography, Abbeville Press: New York
Smith, C. (2016) The Photographer's Guide to Drones, Rocky Nook: New York
TeNeues (2016) Above the World: Earth Through a Drone's Eye. Teneues: New York
Townsend, S. A.(2015) Symbolic Discourses: The Influence of Denis Cosgrove in the Field of
Geography, The California Geographical Society: New York
Weems, J.,( 2011) Looking Up, Looking Down, Looking Out Visual Angles on American Art, The
University of Chicago Press: Illinois

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 DKL DerseKatılım
3 PR Proje
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.20 + DKL * 0.20 + PR * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinarboztepe@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 4 56
Ödev Hazırlama 2 8 16
Sunum Hazırlama 2 8 16
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.1342244
ÖK.24443334432
ÖK.32243344
ÖK.4544
ÖK.544
ÖK.64444