DERS ADI

: Türk Fotoğraf Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 1044 Türk Fotoğraf Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. IŞIK SEZER

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Günümüz Türk fotoğrafını oluşturan sanatçıların vizyonları incelenerek, Türk fotoğrafının teknik ve estetik yapısı belirlenir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Günümüz Türk fotoğrafında var olan farklı görsel ifade biçimlerini tanımlayabilmesi
2   2- Türk fotoğraf vizyonu ile sanat akımları arasında ilişki kurabilmesi,
3   3- Gelişen teknoloji ve sosyo- kültürel yapıdaki değişimlerin Türk fotoğrafını nasıl yönlendirdiğini tartışabilmesi,
4   4- Günümüz Türkiye sinde fotoğraf kullanan tüm kaynakları ( basılı, dijital) içerik ve estetik düzeyde eleştirebilmesi,
5   5- Dersin içeriğine ilişkin metin okuma ve yazma kabiliyetinin gelişmesi beklenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türk fotoğrafında portre geleneği
2 Belgesel fotoğrafın gelişimi
3 Belgesel fotoğrafta yeni yaklaşımlar
4 Yeni nesnellik sanat akımını vizyonlarına taşıyanlar
5 Türk fotoğrafında doğa yorumları
6 Dijital fotoğrafın öncüleri
7 Dijital fotoğraf
8 Türk fotoğrafında nü
9 Vize
10 Mimari fotoğrafın gelişimi
11 Çağdaş vizyonlar
12 Çağdaş vizyonlar
13 Dönem ödevlerinin sunumu ve teslimi
14 Dönem ödevlerinin sunumu ve teslimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: Barrett,T.;(2015). Neden Bu Sanat, ( Çev.E. Ermet),İstanbu l, Hayalperest
Antmen, A. (2013).Kimlikli Bedenler, İstanbul, Sel yay.,
Artun, A. (2011).Çağdaş Sanat ve Kültüralizm, İstanbul, İletişim,
Artun, A. (2011).Çağdaş sanatın Örgütlenmesi, İstanbul , İletişim,
Barrett,T. (2015).Sanatı Eleştirmek,(Çev.G. Metin) , İstanbul ,Hayalperest,
Campany, D.(2008).Art and Photography, Phaidon
Charlotte, C. (2007) The Photograph as Contemporary Art, Thames&Hudson
Hacking, J.(2015). Fotoğrafın Tüm öyküsü, İstanbul, Hayalperest
Harrıs, J. (2013). Yeni Sanat Tarihi, , İstanbul ,Sel yay.
Higgins, J.(2015).Fotoğraf Neden Kusursuz Olmak Zorunda Değildir, İstanbul, Hayalperest
Hodge, S.( 2013). Beş Yaşındaki Çocuk Bunu Neden Yapamaz, , Hayalperest, İstanbul
Jameson, F. (2005.)Kültürel Dönemeç,( Çev.K.İnal), İstanbul , Dost yay.
Kahraman, H. B. (2013).Türkiye de Görsel Bilincin Oluşumu, İstanbul ,Kapı
Shiner, L. (2013).Sanatın İcadı,(çev. İ. Türkmen),İstanbul ,Ayrıntı, ,

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Quiz/Ödev
3 FN Final
4 BSN Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.30 + ODV * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

isik.ozdal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 12.00-13,00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.13
ÖK.255
ÖK.343222
ÖK.4342
ÖK.53