DERS ADI

: Fotoğraf ve Küratörlük Uygulamaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTZ 4010 Fotoğraf ve Küratörlük Uygulamaları ZORUNLU 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİMBER RANA ATAY

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Bu ders, galeri ve müzelerin tarihinde küratörlük kavramının anlamını inceleyerek, küratörlerin sergi hazırlık ve uygulamasındaki etkisi, fotoğraf arşiv ve koleksiyonların değerlendirilmesi ve yeni müzecilik anlayışında küratöryel yönelimleri göstermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fotoğraf tarihinde yer alan önemli fotoğraf sergileri hakkında görüş sahibi olması,
2   Küratörlüğün işlevini ve önemini kavrayabilmesi,
3   Arşivleme ve koleksiyon yöntemleri konusunda bilgi sahibi olması,
4   Güncel müzecilik anlayışında fotoğrafın önemi ve etkisini kavrayabilmesi
5   Sergileme ve sunum yöntemleri konusunda yaratıcı olması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin işleyişi ve yöntemi
2 Merak Kabineleri nedir
3 Küratörlük kavramının ortaya çıkışı
4 Geleneksel müzecilik ve yeni müzecilik anlayışı
5 Edward Steichen ve İnsanlık Ailesi sergisi
6 Guggenheim ve Moma gibi müzelerde fotoğraf birimi ve küratörleri
7 Küratörün görevleri nedir
8 Belirlenecek küratörle söyleşi ve workshop
9 Bir fotoğraf sergisinin kavramsal hazırlığı
10 Bir fotoğraf sergisinin fiziksel hazırlığı
11 Sergi fotoğrafçılığı nedir
12 Albert Kahn müzesi arşivi ve önemi
13 Proje değerlendirme
14 Proje değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Ali Artun (der.) Sanatçı Müzeleri , İletişim, 2005
- Ali Artun (der.), Sanat Müzeleri I-II , İletişim, 2006
- Ali Artun, Çağdaş Sanatın Örgütlenmesi , İletişim, 2011
Bettina Messias Carbonell, Museum Studies , Blackwell Publishing, 2004
- Lisa Corrin, Mining The Museum , New Press, 1994
- Douglas Crimp, On The Museum Ruins , MIT, 1993
- Louis Cummins, Undermining the Museum , The City University of New York, 2002
- Levent Çalıkoğlu, Koleksiyon, Koleksiyonerlik ve Müzecilik , YKY, 2009
- David Dean, Museum Exhibition , Routledge, 2004
- Eilian Hooper-Greenhill, Museum, Media, Message , Routledge, 2001
- Zeynel Abidin Kızılyaprak, Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar, Küreselleşme ve
Yerelleşme , Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 2000
- Burçak Madran, Kent, Toplum, Müze , Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, 2001
- Kynaston McShine, The Museum As Muse , MoMA, 1999
- Susan M. Pearce, Museum, Objects and Collections , Smithsonian Institutions Press,
1993
- James Putnam, Art and Artifact , Thames&Hudson, 2001
- Karsten Schubert, Küratörün Yumurtası , İstanbul Sanat Müzesi Vakfı, 2004
- Julian Stallabrass, Sanat A.Ş. , İletişim, 2009
- Don Thompson, Sanat Mezat , İletişim, 2011
- Peter Vergo, The New Museology , Reaction Books, 1989
- Chin-Tao Wu Kültürün Özelleştirilmesi , İletişim, 2005

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PRR Proje
2 CLM Çalışma
3 BSN Başarı Notu PRR * 0.60 + CLM * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simber.atay@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Alan/saha çalışması 2 10 20
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 2 10 20
Proje Hazırlama 1 10 10
Diğer (görüntü sanatlarına dair eserlerin izlenmesi) 14 1 14
Proje Ödevi 1 2 2
Proje Final Sunumu 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.144433333334444
ÖK.2444443443333
ÖK.3445444444444
ÖK.4333334443333333
ÖK.5444434545454445454