DERS ADI

: Yeni Medya Projesi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FTS 3036 Yeni Medya Projesi II SEÇMELİ 2 2 0 6

Dersi Veren Birim

Fotoğraf

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

MURAT KOCAKAPLAN

Dersi Alan Birimler

Fotoğraf

Dersin Amacı

Yeni Medya hızla değişen iletişim bağlamını anlatır. Bu bağlamda teknolojik yetkinlikle ifade geliştirilme çalışmaları yapılır. Günümüz kültüründe Yeni Medya kavramının algılanmasını, okunmasını öncelikle hedeflenir. Bu kültürün estetik niteliği gösterilmeye çalışılır. Öncelikle; Medya Estetiği, Yeni Medya Estetiği derslerinde kazanılan veriler projelendirilerek deneyimlenir. Yeni Medya Projesi Dersinde yaşam, içerik üretimi, yeni medya girişimciliği ve yöneticiliği alanlarında öğrenciyle tartışma ortamları yaratılarak farkındalık geliştirilir. Fotoğrafın; yeni medya türevleri karşısında konumu, işlevselliği yaratıcılıkla bütünleştirilme amacına yönelinir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni Medya Projelerinde bilimsel bilginin üretimiyle ilgili süreçleri, teşhis edebilme
2   Yeni Medya Projesinde yaşama içerik kazandırabilme
3   Yayıncılık faaliyetleri açısından Yeni Medya ilişkilerini kurabilme
4   Yeni Medya Projelerinde disiplinlerarası ilişkileri organize edebilme dönüşümünü kavrayabilme
5   Yeni Medya Kültürü ve fotoğrafın yaratıcı konumunu geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yeni Medya atölye çalışmasının anlam ve önemi
2 Dijital Okuryazarlık Ve Yeni Medya Projesi
3 Dijital Okuryazarlık Ve Yeni Medya Projesi
4 Dijital Retorik Yöntemleri
5 Dijital Retorik Yöntemleri
6 Proje Önerileri
7 Proje Önerileri
8 Proje Değerlendirme
9 Proje Değerlendirme
10 Proje Geliştirme
11 Proje Geliştirme
12 Proje Geliştirme
13 Tartışma
14 Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

-Understanding Media in the Digital Age, Everette E. Dennis (Author), Melvin L. DeFleur (Author), 2010 Pearson
-The Media and Modernity, JOHN B. THOMPSON, Stanford University Press, ISBN: 9780804726795
-Manovich, Lev (2001) The Language of New Media MIT Press, Cambridge and London
-Rafaeli, Sheizaf (1988). "Interactivity: From new media to communication". Beverly Hills,
-Burgoon, J.K., J.A. Bonito, B. Bengtsson, C. Cederberg, M. Lundeberg and L.Allspach (2000) `Interactivity in Human Computer Interaction:A Study of Credibility, Understanding and Influence , Computers in Human Behaviour 16: 553 74.
-Flanagin,A.J. and M.J. Metzger (2000) `Perceptions of Internet Information Credibility , Journalism and Mass Communication Quarterly 77(3): 515 40
-Harris, C. (1996) An Internet Education:A Guide to Doing Research on the Internet. Belmont, CA:Wadsworth.
-Johnson,T.J. and B.K. Kaye (1998) `Cruising Is Believing Comparing Internet and Traditional Sources on Media Credibility Measures , Journalism and Mass Communication Quarterly 75: 325 40.
McCroskey, J.C. and T.A. Jenson (1975) `Image of Mass Media News Sources , Journal of Broadcasting 19: 69 181.
-Kaplan Andreas M., Haenlein Michael (2010). "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media". Business Horizons.
-Rainie, Lee & Wellman, Barry. Networked: The New Social Operating System
-New media landscapes and the science information consumer.". Proc Natl Acad Sci U S A. 110 Suppl 3: 14096 101. Aug 2013. doi:10.1073/pnas.1212744110. PMC 3752175 . PMID 23940316.
-Rosen, Christine. "Virtual Friendship and the New Narcissism". The New Atlantis. Retrieved February 29, 2016.
-Fleck, Johnson-Migalski, Jesse, Leigh (Summer 2015). "The Impact of Social Media on Personal and Professional Lives: An
Adlerian Perspective". Journal of Individual Psychology.
- Malcolm Barnard, Sanat Tasarım ve Görsel Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi
- Currie Gregory, Image And Mind. Cambridge: Cambridge University Pres, 1995
- Wands, Bruce Dijital Çağın Sanatı. Çev: Osman Akınhay, Akbank Kül. San. Yay. 2006


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Dersin dönem içinde verimliliğini arttırmaya yönelik dersle ilgili gerekli literatür öğrencilere verilir.
2- Ders konuları yaşamın içinden bağlamlar yaratılarak uygulama projeleri haline getirilmesi sağlanır.
3-Dersin içeriği ile ilgili, gündemin öne çıkardığı konularda interaktif tartışma ortamı yaratılır, beyin fırtınası yapılır. Sonuçlar elde edilmeye çalışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 PR Proje
2 DKL DerseKatılım
3 ODV Ödev/Sunum
4 BSN Başarı Notu PR * 0.60 + DKL * 0.20 + ODV * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Değerlendirme yöntemi esas alınır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Ders saatlerine uymak ve dersle ilgili güncel faaliyetleri takip etmek

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Öğr. Gör. Murat Kocakaplan
0541 893 07 06
murat.kocakaplan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 14:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 14 28
Ödev Hazırlama 2 14 28
Sunum Hazırlama 2 14 28
Proje Ödevi 1 4 4
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.133343444434344444444
ÖK.245454545454545454545
ÖK.345454544454545455545
ÖK.444444454545454444444
ÖK.545454544454544445454