DERS ADI

: Konservasyon Restorasyon Kavram ve Teknikleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GTS 2002 Konservasyon Restorasyon Kavram ve Teknikleri II SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Güzel Sanatlar Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞE ÇETİN

Dersi Alan Birimler

Grafik
Halı - Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi
Aksesuar Tasarımı
Halı, Kilim ve Geleneksel Kumaş Desenleri
Sinema ve Televizyon
Halı-Kilim ve Eski Kumaş Desenleri
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Canlandırma Filmi Tasarım ve Yönetimi
Film Tasarım ve Yönetmenliği
Tezhip Sanatı
Film Tasarımı ve Yönetmenliği
Grafik Resimleme ve Baskı
Aksesuar Tasarımı
Moda Giyim Tasarımı
Çini Tasarımı ve Onarımı
Hat Sanatı
Çizgi Film ve Animasyon
Tekstil Tasarımı
Tezhip
Tekstil ve Moda Tasarımı
Eski Çini Onarımları
Tekstil
Tekstil ve Moda Tasarım
Film Tasarım ve Yazarlık
Eski Çini Onarımları
Grafik Tasarımı
Film Tasarımı ve Yazarlığı
Grafik Sanatlar

Dersin Amacı


Bu dersin amacı; mesleki uygulamalar ve proje öngörüleri için gereken koruma düşüncesinin kavram, ölçüt, kural, kanun, karar ve kuram bilgilerini, çalışmalar öncesinde değerleri saptanacak şekilde öğreterek koruma çalışmalarına katkı sağlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koruma kavramının öne çıktığı projeler üretebilmek için gerekli olan koruma kavram ve tekniklerini biliyor olması,
2   Koruma kavramları konusunda rehberlik alabileceği alan ve bilgileri tanıyor olması
3   Koruma ve onarım çalışmalarına neden olmadan sağlıklı çevre koruma uygulamalarında yer alması,
4   Koruma onarım ilişkisi ve uygulama farklılıklarını her yerde doğru tanımlayarak uygulayabilmesi,
5   Restorasyon kavramlarını bilen uygulamaya hazır bilgi birikimine ulaşmış olması,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Restorasyon öncesi araştırma çalışmaları
2 Restorasyon öncesi belgeleme çalışmaları
3 Tarihi ve arkeolojik araştırmalar
4 Teknik analiz, ve uygulamaların araştırılması
5 Yasal statü araştırmaları
6 Röleve çalışmaları analizleri
7 Restitüsyon çalışmaları analizleri
8 Restorasyon projeleri inceleme ve analizleri
9 Restorasyon teknikleri ve ekipmanlarının araştırma çalışmaları
10 Yenileme, yeniden yapım kullanım teknikleri
11 Çağdaş ek, dönem eki analizleri ve günümüz uygulamaları ile karşılaştırmalı araştırmaları
12 Temizleme, sağlamlaştırma, bütünleme çalışmaları
13 Ödev ve proje değerlendirme, analiz, sunum
14 Ara Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Zeynep Ahunbay, Yem Yayınları, İstanbul, 1999
Koruma Onarım, Cengiz Bektaş, YEM, İstanbul, 1992
Röleve, Röleve, Bülent Uluengin, Yapı Yayın, İstanbul, 2005
Tarihi Çevre Korumanın Mim.Boyutu Kuram ve Uygulama Doğan Kuban, YEM, İstanbul, 2000

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğretim üyesi öğrencileri, koruma, restorasyon kavramını bilinç ile uygulayarak yapılan koruma çalışmalarını izlemeye yönlendirir, koruma ölçü ve sınırlarında hatasız belgeleme ve öneri yapabilmeleri için gereken alt bilgiler ile donatır.
Koruma ve onarım çalışmalarının uygulama aşamaları ve tekniklerinin ekipmanları ile birlikte kavranması, koruma uygulamaları ve yeniden yapım yöntemlerinin doğru tanımlanabilmesi için gerekli bilgi birikimine ulaşılması dersin çalışma hedefidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 ODV Ödev/Sunum
3 DKL DerseKatılım
4 FN Final
5 BSN Başarı Notu VZ * 0.15 + ODV * 0.15 + DKL * 0.10 + FN * 0.60
6 BUT Bütünleme
7 BBN BütSonuBaşarıNotu VZ * 0.15 + ODV * 0.15 + DKL * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar


Öğrencinin derslere katılımı, katkısı, konuları anlayarak tanımlara katılabilme yeteneği, çözümleme tartışmalarına katılımları ve ödevlerinin kalitesi, konu hakkında duyarlılığının koruma farkında lığının bilincinde olması, sınıf içi eğitimi hedefine olumlu katkı olacak ve bu bağlamda değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.

Değerlendirme Kriteri



Öğrencinin derslere bilgi ön araştırmaları yapmış olarak katılımı, çözüm ve önerilere bilinçli olarak katılımı, çözüm önerilerinin uygunluğu, konservasyon öngörülerinin birbirini tamamlar nitelikte olması ve uygulanabilirliği üzerinden puanlama yapılacaktır.
Öğrenci çalışmaları; öngörü ve uygulamalarını geliştirerek bezeme konservasyonunu öğrenmesi ve kullanabilmesi, ödev ve projelerinin içerik ve sunum kalitesi, önermelerinin uygulanabilirliği sınıf içi eğitim hedefine olumlu katkısı bağlamında değerlendirilerek puana dönüştürülecektir.


Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dersin % 70 inene katılım zorunludur.
Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Her türlü tarihi eser Vandalizm girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır
Proje ve ödevler teslim tarihi dışında değerlendirmeye alınamaz ya da tam puan üzerinden değerlendirilemez

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


ayse.cetin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri


Mesai saatleri içinde

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 2 2
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 38

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111111111111111
ÖK.2111111111111111
ÖK.3111111111111111
ÖK.4111111111111111
ÖK.5111111111111111