Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Veteriner Hekimliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. MELTEM KUMAŞ KULUALP |
Dersi Alan Birimler |
Veteriner Hekimliği |
Dersin Amacı |
Canlıların yapısını oluşturan ve en küçük canlılık birimi olan hücrenin özelliklerini, kuşaklar boyu aktarılan ve kalıtsal materyal olan DNA'daki genetik bilginin protein moleküllerine çevrilme aşamalarını (replikasyon, trankripsiyon, translasyon), hücresel olayları (hücre döngüsü, mitoz-mayoz ve kontrolü), hücre ölüm mekanizmalarını, sinyal iletim mekanizmalarını ve kanser biyolojisini aktarmaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Moleküler Hücre Biyolojisi (2015). Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrenci ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca teorik derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve istenmesi halinde ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi Veteriner Fakültesi Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı, |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|