DERS ADI

: Odyolojik Değerlendirme ve Rehabilitasyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DKT 5011 Odyolojik Değerlendirme ve Rehabilitasyon SEÇMELİ 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜNAY KIRKIM

Dersi Alan Birimler

Dil ve Konuşma Terapisi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Kalıtımsal, sendromik/nonsendromik işitme kayıplarını, işitme kayıplarının çocuklarda dil ve konuşma gelişimine etkilerini, işitme kaybını belirlemek için objektif ve subjektif işitme testlerini ve rehabilitasyonunu öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. 0-3 yaş ve 3-6 yaş arasındaki çocuklarda işitmenin değerlendirmesinde kullanılan davranım testleri,
2   2. Çocuklarda objektif yöntemlerle işitmeyi değerlendirebilme,
3   3. Çocukluk çağındaki denge bozuklukları, sendromik/nonsendromik işitme kayıpları ile ilgili bilgi sahibi olabilmek,
4   4. İşitme cihazları ve koklear implantlar ile ilgili bilgi sahibi olması,
5   5. İşitme cihazları ve koklear implantların temel parçalarını ve fonksiyonlarını bilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genetik sensorinöral işitme kayıpları
2 Sendromal genetik işitme kayıpları Nonsendromal genetik işitme kayıpları
3 Çocukluk çağında dil gelişiminin aşamaları Çocukluk çağı santral işitsel işlemleme bozuklukları
4 Yenidoğanlarda işitme taraması testleri
5 Çocukluk çağı davranışsal işitme testleri Çocukluk çağı konuşma testleri
6 Objektif odyolojik testler (elektrofizyolojik testler)
7 Pediatrik işitsel rehabilitasyon
8 Arasınav
9 İşitme cihazı seçim kriterleri İşitme cihazı fitting süreci
10 Temel işitme cihazı tipleri Dijital işitme cihazı komponentleri ve fonksiyonları
11 Temel kulak kalıbı stilleri ve fonksiyonları
12 Koklear implant seçim süreci ve hangi işitme kayıplarına koklear implant uygulanacağı Koklear implant dizaynı, Koklear implant fonksiyonu
13 Pediatrik sensorinöral işitme kayıplı çocukta aileye danışmanlık
14 Ödev sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Temel Odyoloji Ed. Prof. Dr. Erol Belgin
2- Audiology Ed. Katz
3- Otoloji- Nörootoloji Ed. Metin Önerci

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 OD Ödev
3 FN Final
4 BNS Başarı VZ * 0.40 + OD * 0.20 + FN* 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + OD * 0.20+ BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1, 2, 3 ve 4: Ara sınav ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 5: Ödev ve proje ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav, ödev ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 74

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.155544555554
ÖK.255544555554
ÖK.355544555554
ÖK.455555555554
ÖK.544444444444