DERS ADI

: Gelişim Öğrenme ve Öğretme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BES 6033 Gelişim Öğrenme ve Öğretme SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Amacı

Gelişim ve öğrenme süreçlerini kavrayabilmek, gelişim, öğrenme ve öğretim ile ilgili kavramları açıklayabilmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gelişim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
2   Gelişim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrar.
3   Gelişim alanlarının öğretim basamaklarına göre özelliklerini kavrar.
4   Fiziksel, duygusal ve bilişsel gelişimin kavramlarını açıklar.
5   Gelişim ve öğrenme kuramlarının uygun ilkelerini öğretme-öğrenme süreçlerini düzenlemede nasıl kullanılabileceğini açıklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Gelişim ve öğrenmeyle ilgili temel kavramlar, ilkeler, Gelişimi etkileyen temel etmenler Bilişsel kuramlar.
2 Gelişim, büyüme, olgunlaşma, gelişimin ilkeleri ve hazır bulunuşluluk. Davranışçı kuramlar
3 Bilişsel gelişim Öğrenmeyi etkileyen etmenler
4 Bedensel gelişim. Öğrenmeyi kolaylaştırıcı etmenler.
5 Duygusal gelişim Genel Tekrar
6 Kişilik gelişimi
7 Sosyal ve dilsel gelişim
8 Ara sınav
9 Ahlak gelişimi
10 Gelişimle ilgili kuramlar.

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar:
Ana kaynak: Senemoğlu, N. (2007). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Ertem Matbaacılık.
Diğer kaynaklar: Erden, M., Akman, Y. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi
Schunk, D. H. (2010). Öğrenme Teorileri Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel Yayın
Ulusoy, A. (2003). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık
Ülgen, G. ve Fidan, E. (1997). Çocuk Gelişimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi
Yeşilyaprak, B. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Pegem A Yayıncılık
Driscoll, P. M. (2012) Öğrenme Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi Ankara: Anı Yayıncılık
Ornstein, A. C.; Pajak, E. F., Ornstein, S.B. (2016) Eğitim Programlarında Güncel Meseleler Ankara: Pegem A Akademi
Açıkgöz, K.Ü. (2003) Etkili Öğrenme ve Öğretme İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi 2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum 4. Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

: murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 30
Ödev Hazırlama 10 2 20
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 15 1 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155355411511411
ÖK.255355414411411
ÖK.354455415311411
ÖK.445555411411411
ÖK.543455412411411