DERS ADI

: Hareket ve Spor Eğitiminde Deneysel Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
BES 6032 Hareket ve Spor Eğitiminde Deneysel Yaklaşımlar SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MURAT KANGALGİL

Dersi Alan Birimler

Beden Eğitimi ve Spor Doktora

Dersin Amacı

Hareket ve spor eğitimi alanındaki deneysel yaklaşımları kavramak ve bir araştırma önerisi hazırlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanındaki kullanılan deneysel yaklaşımlara ait üst düzey bilgilere sahip olur ve bunları geliştirir.
2   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinlerdeki benzer yaklaşımlarla olan etkileşimi kavrar.
3   Öğrenci, hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, ölçme araçları ve teknik malzemeler hakkında bilgi sahibi olur ve kullanımını öğrenir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hareket ve spor eğitimine ilişkin deneysel yaklaşımlar
2 Hareket ve spor eğitimine ilişkin deneysel yaklaşımlar
3 Hareket ve spor eğitimine ilişkin deneysel yaklaşımlar
4 Hareket ve spor eğitimine ilişkin deneysel yaklaşımlar
5 Hareket ve spor eğitimine ilişkin deneysel yaklaşımlar
6 Hareket ve spor eğitimi alanı ile ilişkili disiplinlerdeki benzer yaklaşımlar
7 Hareket ve spor eğitimi alanı ile ilişkili disiplinlerdeki benzer yaklaşımlar
8 Ara Sınav
9 Hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği bilgi teknolojileri, ölçme araçları, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler
10 Hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği bilgi teknolojileri, ölçme araçları, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler
11 Hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği bilgi teknolojileri, ölçme araçları, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler
12 Hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği bilgi teknolojileri, ölçme araçları, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler
13 Hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği bilgi teknolojileri, ölçme araçları, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler
14 Hareket ve spor eğitimi alanının gerektirdiği bilgi teknolojileri, ölçme araçları, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler
15 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Day, R. A. (1996). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (Çev. G. Aşkar Altay). Ankara: TÜBİTAK
Erdoğan, İ. (2003). Pozitivist Metodoloji. Ankara: ERK.
Fraenkal J R., Wallen, N. E. (2003). How to Design and Evaluate Research in Education. Boston: McGrawHill.
Morrow, JR., Jacson, AW, Disch, J. G. Mood, Dap. (1995). Measurement and Evaluation in Human performance. Champaign: Human Kinetics.
Thomas, R. J., Nelson, K. J. (1990). Research Methods in Physial Activity. Human Kinetics Books. Second Education. Champaign, Illinois.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Anlatım Yöntemi
2. Tartışma Yöntemi
3. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Final
3 BNS Başarı VZ * 0.40 + FN* 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Necat Hepkon Spor Bilimleri Fakültesi
Turabiye Mah. Beyler Cad. No:4 Seferihisar/İzmir
+90 232 7435110/14118
murat.kangalgil@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 13 1 13
Final Sınavına Hazırlık 13 2 26
Ödev Hazırlama 13 2 26
Sunum Hazırlama 4 3 12
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555535233522
ÖK.255555535233522
ÖK.355555535233522