DERS ADI

: Temel Sinirbilim

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBG 5026 Temel Sinirbilim SEÇMELİ 3 0 0 9

Dersi Veren Birim

Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ŞERMİN GENÇ

Dersi Alan Birimler

Moleküler Biyoloji ve Genetik Bütünleşik Doktora
Moleküler Biyoloji ve Genetik Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu ders biyoloji ile ilgili temel bilgilere sahip lisansüstü öğrencilere yöneliktir. Bu ders sinir sisteminin organizasyon ve işleyişini, hem ilgili bilim alanında olan hem de olmayan öğrencilerin anlayabileceği bir düzeyde inceleyecektir. Ders, sinirbilimi, nöron ve glianın yapısı ve işlevleri, hücre iletişimi, sinir sisteminin gelişimi ve yapısı, çevremizdeki dünyayı (görsel sistem, motor sistem, duyu sistemi ile) nasıl algılayıp tepki verdiğimiz konularını kapsar. Sinir sistemini etkileyen hastalıklar her hafta tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sinir sistemini ve süreçlerini öğrenme
2   Sinirbiliminde çığır açan bilgilerin tarihsel geçmişini öğrenme
3   Sinaptik iletimi, nörotransmitterleri ve nörotropik faktörleri öğrenme
4   Nöronların ve glianın yapısını ve işlevlerini kavrayabilme
5   Nöroanatomik yapıları kavrayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, sinirbilimi tarihi
2 Sinir sisteminin hücreleri, temel hücre biyolojisi, nöronların yapısı ve glia
3 Nöronal membranlar, membran yapısı, iyonların hareketi, dinlenme potansiyelinin iyonik temeli
4 Aksiyon Potansiyelleri, voltaj-kapılı iyon kanalları
5 Sinaptik iletim, sinaps yapısı, sinaptik entegrasyon ilkeleri
6 Nörotransmitterler ve reseptörler
7 Çalışma yöntemleri, kimya, iyon kanalları ve reseptörler (kolinerjik, dopaminerjik, serotonerjik, vb.)
8 Ara sınav
9 Nöroanatomi; Sinir sisteminin yapısı ve gelişimi
10 Kimyasal Duyular: Tat ve Koku
11 Göz ve Merkezi Görsel Sistem
12 Merkezi görsel sistem
13 Somatik Duyum
14 Somatik Duyum
15 Problem temelli çalışma
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders Kitabı:
Neuroscience: Neuroscience, Exploring the Brain, by M.F. Bear, B.W. Connors, and
M.A. Paradiso, 3rd edition, 2007, Lippincott, Williams and Wilkins.

Ek kitap ve kaynak:
Principles of Neural science, Kandel, Schwartz, Jessel, Appleton and Lange.
http://neuroscience.uth.tmc.edu/

Materyaller:
Verilen makalelerin belirlenen zman içinde okunması ve öğrencilerin sınıf içi tartışmalara katılması beklenir. Birincil yayın kaynakları kullanılacaktır. Makaleler, güncel ve her konuya uygun zorluk seviyesinde olma öğretmen tarafından ders sırasında seçilecektir. Sınav sorularının bir kısmı bu ek okumalardan sorulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım ve problem temelli çalışma
Derslerde sunulan materyal metin okuma ödevlerinin en önemli bölümlerini kapsayacak olduğundan ders katılımı önemlidir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 AS Arasinav
2 FN Final
3 BNS FinalSonuBaşarıNotu AS * 0.50 + FN * 0.50
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonuBasarıNotu AS * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Arasınav
Final

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 12 2 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 218

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.14
ÖK.22
ÖK.32
ÖK.42
ÖK.52