DERS ADI

: Özel Eğitimde Bütünleştirme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖZE 2027 Özel Eğitimde Bütünleştirme ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bütünleştirmenin temel amaç ve değerlerini kazanarak, eğitim kademelerinde bütünleştirmenin kullanımına yönelik bilgilere ve uygulama düzeyinde yeterli bilgiye sahip olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bütünleştirme ne olduğunu tanımlar,
2   Bütünleştirmenin tarihini kavrar,
3   Farklı eğitim kademelerinde bütünleştirmenin gerekliliğini kavrar,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bütünleştirmeye giriş
2 Bütünleştirme uygulamalarının tarihi temelleri
3 Kaynaştırma ve bütünleştirme eğitimi arasındaki farklar
4 Bütünleştirme eğitimi içerinde bireyselleştirilmiş eğitim programının oluşturulması
5 Zihinsel engelli öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
6 Görme engelli öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
7 İşitme Engelli öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Özel öğrenme güçlüğü ve dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanılı öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
10 Üstün zekâlı öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
11 Okul öncesi dönemde özel gereksinimli öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
12 İlköğretim döneminde özel gereksinimli öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
13 Lise düzeyinde özel gereksinimli öğrenciler için bütünleştirme uygulaması
14 Bütünleştirme uygulamalarının değerlendirilmesi
15 FİNAL SINAVI

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Civelek, A. (1991). Zihinsel özel gereksinimli çocukların eğitiminde bütünleştirme yöntemi. Eğitim ve Bilim, 11(82), 44-65.
2. Sucuoğlu, B., & Kargın, T. (2006). İlköğretimde kaynaştırma uygulamaları. Morpa.
3. METİN, N. (1992). Okul öncesi dönemde özürlü çocuklar için kaynaştırma programları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi,1(02).
4. SUCUOĞLU, B. (2004). Türkiye'de Kaynaştırma Uygulamaları: Yayınlar/Araştırmalar. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5(02).

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 FN Yarıyılsonu Sınavı
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 62

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1424133
ÖK.2324122
ÖK.3541233