DERS ADI

: MESLEKİ YABANCI DİL I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 3009 MESLEKİ YABANCI DİL I ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DENİZ GÜNAL

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

İşletmenin fonksiyonlarına ilişkin İngilizce mesleki terimleri öğrenme ve çeviri yapabilme

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletme yönetimi alanındaki mesleki terminolojiyi öğrenme ve çeviri yapabilme
2   Uluslararası ticartet alanındaki mesleki terminolojiyi öğrenme ve çeviri yapabilme
3   İş yazışmalarını çevirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İşletme ve işletmeciliğe ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
2 İş etiği ve sosyal sorumluluğa ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
3 Mikro ve makro ekonomiye ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
4 Uluslararası ticarete ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
5 İşletmelerin sahiplik biçimleri ve şirket türlerine ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
6 Girişimciliğe ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
7 Ara sınav
8 Ara sınav - Yönetim, liderlik ve örgütsel yapıya ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
9 İnsan kaynakları yönetimine ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
10 Takım çalışması ve iletişime ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
11 Üretim ve işlemler yönetimine ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
12 Pazarlama ilkeleri ve yönetimine ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
13 Bilgi teknolojileri ve bilgi sistemlerine ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
14 Muhasebe ve finansal raporlara ilişkin İngilizce terimler ve tanımlar
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Louis E. Boone, David L. Kurtz, Contemporary Business, Wiley, 2015.
Philip T. Kotler, Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson, 2017.
Krajewski L.J., Larry P. Ritzman .Operations Management: Process and Value Chains, Seventh Edition, Pearson Prentice Hall, 2005.
S. Tamer Cavusgil, John Riesenberger, Gary Knight - International Business The New Realities, Pearson, 2016.
John J. Wild, Kenneth L. Wild, INTERNATIONAL BUSINESS - The Challenges of Globalization, Pearson, 2015.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mustafa.unuvar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.111151111111111
ÖK.211151111111111
ÖK.311151111111111