DERS ADI

: KÜRESEL TİCARİ ANALİZLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UAT 4045 KÜRESEL TİCARİ ANALİZLERİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Uluslararası Ticaret

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ÇAĞLAR AKTEPE

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özellikle temel noktalara değinerek, modern ekonomi coğrafyası ve karşılaştırmalı dünya ekonomisinin çeşitliliğini ve önemini öğrencilere vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Birçok ülke ve ülke bloklarını arasında karşılaştırma yapmak amacıyla niceliksel araçları anlamak
2   Mekansal dağılımları ve ekonomik aktivitelerin yapısını anlamak amacıyla ekonomi coğrafyasının temel yapısını keşfetmek
3   Dünya eonomisinin temel özelliklerini ve sorunlarını ortaya koymak amacıyla dünya nüfusu, kaynakları, üretimi, tarımına ilişkin bilgi sahibi olmak
4   Günümüzde dünyadaki yoksulluğun nedenlerini cevaplamak amacıyla uluslararası kalkınmaya ilişkin temel teorileri ve bakış açılarını açıklamak
5   Dünya ekonomisinin geleceğine ilişkin fikir sahibi olabilmek amacıyla ilgili dergi ve gazeteleri takip ederek dünya ekonomisine ilişkin güncel gelişmeleri yazlılı olarak ortaya koymak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekonomi coğrafyasına giriş
2 Ekonomilerin sınıflandırılması
3 Ekonomilerin sınıflandırılması
4 Ulusal ekonomilerin büyüklüğü
5 Dünya ekonomisinin doğuşu
6 Dünya ekonomisinin doğuşu
7 Ara Sınav - Dünya ekonomisinin doğuşu
8 Ara Sınav - Dünya nüfusu ve göç
9 Dünya nüfusu ve göç
10 Dünya kaynakları
11 Dünya tarımı, üretimi, hizmetler, ulaşım ve iletişim
12 Uluslararası ticaret ve yatırım, uluslararası ticaretin yapısı
13 Kalkınmanın (ve azgelişmişliğin) coğrafyası
14 Dünya kalkınma sorunları
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Stutz, F.P., Warf, B., The World Economy: Resources, Location, Trade and Development, 5th Edition, Prentice Hall Pearson Education, 2007
2. Mackinnon, D., Cumbers, A., An Introduction to Economic Geography: Globalization, Uneven Development and Place, Prentice Hall Pearson Education, 2007
3. Rosser, J., and Rosser, M., Comparative Economics in a Transforming World Economy, the MIT Press, Massachusetts, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aycil.yucer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155511551313313
ÖK.255511551313313
ÖK.355511551313313
ÖK.455511551343333
ÖK.555511551343333