DERS ADI

: GİRİŞİMCİLİK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 3511 GİRİŞİMCİLİK SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜNÜVAR

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği
Uluslararası Ticaret
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencinin girişimcilik kültürünün temelleriyle tanıştırarak bunları özümsemesini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda girişimcilik kültürü girişimcilik kültürü ve kavramının yanı sıra dünya çapında etkili olan farklı girişimcilik modelleri ve deneyimleri de ders boyunca değerlendirilecektir. Ders aynı zamanda, öğrencilerin yeni bir işletme yaratma, kurma ve çalışmasını sağlama bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmesini mümkün kılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Girişimcilik kavramı ve kültürüne ilişkin farkındalık sahibi olması ve dünyadaki belli başlı uygulamalar hakkında bilgi sahibi olması.
2   2. Karmaşık bir çevrede nasıl işletme kurulacağını anladığını göstermesi.
3   3. İşletme kurmanın fırsatları ve risklerini anlama becerisini göstermesi.
4   4. Olası girişimcilik için yapılacak işletme planını geliştirmesi ve uygulaması.
5   5. Sözlü/yazılı iletişim yetkinliğini geliştirmesi ve bir düşünceyi geliştirip savunabilmesi.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Girişimcilik kavramının tanımı,girişimcilik olgusu ve önem kazanmasının nedenleri
2 Girişimcilik okulları ve girişimcilik türleri, bireysel ve kurumsal girişimcilik ayrımı, öğeler ve özellikleri
3 Girişimci ortam, yeni iş fikirleri ve girişim kararını etkileyen faktörler, girişimcilerin yaşadığı sorunlar
4 Yaratıcılığın geliştirilmesi ve yenilikçilik olgusunun anlaşılması
5 Küresel ölçekte girişimcilik kavramı ve dünya genelindeki girişimcilik uygulamaları/ anlayışları
6 Küresel pazarlara ve pazarlama ağlarına giriş, yasal çerçevelerin ve kültürel farklılıkların anlaşılması
7 Yarıyıl İçi Sınavı
8 Yarıyıl İçi Sınavı
9 Yeni girişimler için iş planının kapsamı ve içeriği
10 Yeni bir iş planının hazırlanması: İş fikrinin plana dönüşmesi ve iş planının yazılması
11 Yeni girişimler için stratejik planlama ve pazarlama planı uygulamaları
12 Yeni girişimler için üretim ve finansal planlama uygulamaları
13 Ödev sunumları
14 Ödev sunumları
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuratko, D. F. & Hodgetts, R. (2006). Entrepreneurship: Theory, Process, and Practice.Cengage Learning.
Zacharakis, A., Spinelli, S., & Timmons, J. (2011). Business Plans that Work: A Guide for Small Business 2/E. McGrawHill.
Timmons, J. & Spinelli, S. (2008). New Venture Creation: Entreprenurship for the 21st Century. McGrawHill.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım metodu, soru-cevap metodu, tartışma metodu, örnek olay ve problem çözme metodu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize ve final sınavları yoluyla problem çözme yeteneği, uygulama yeteneği, analiz etme, sentezleme ve eleştirel düşünme yeteneği.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Öğretim ve Sınav Uygulama Esasları

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dersi veren öğretim üyesinin e-posta adresi

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders günü, 12:30-13:00 saatleri arası

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Rapor hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.153555555555
ÖK.253555555555
ÖK.353555555555
ÖK.453555555555
ÖK.553555555555