DERS ADI

: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6063 Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireylerin Dil Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Desteklenmesi SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı gelişimsel yetersizliği olan çocukların dil ve iletişim becerilerinin değerlendirilmesi ve desteklenmesi süreçlerinin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişim, dil, konuşma kavramlarını ve sözel iletişim sürecini açıklayabilir.
2   Dil öncesi, gelişmekte olan dil dönemi ve söz döneminde kullanılan değerlendirme araçlarını açıklayabilir.
3   Dil öncesi, gelişmekte olan dil dönemi ve söz döneminde kullanılan sağaltım tekniklerini açıklayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dil, alıcı dil, ifade edici dil, iletişim, konuşma ve sözlü iletişim süreci, dilin özellikleri
2 Dilin bileşenleri, dil, iletişim ve konuşma bozuklukları
3 Gelişimsel yetersizliği olan çocukların dil ve konuşma özellikleri
4 Söz-öncesi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi ve değerlendirilmesi
5 Söz-öncesi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi ve değerlendirilmesi
6 Dil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi ve değerlendirilmesi
7 Dil dönemi dil ve iletişim becerilerinin gelişimi ve değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
10 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
11 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
12 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
13 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
14 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
15 Dil becerilerinin desteklenmesinde kullanılan bilimsel dayanaklı uygulamalar
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıfiçi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sunay.dogru@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333