DERS ADI

: Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireylere Müdahale ve Öğretim Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6053 Ağır ve Çoklu Yetersizliği Olan Bireylere Müdahale ve Öğretim Yaklaşımları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Dersin amacı, özel eğitim uzmanlarının çoklu ve/veya ağır yetersizlikleri olan öğrencilerle etkili çalışabilmeleri için gerekli olan bilgi, tutum ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ağır ve çoklu yetersizlikleri olan bireylerin genel büyüme ve gelişim özelliklerini açıklar.
2   Ağır ve çoklu yetersizlikleri olan bireylere yönelik tarihsel bakışı açıklar.
3   Ağır ve çoklu yetersizlikleri olan bireylerin eğitim-öğretiminde kullanılan kanıta dayalı öğretim yaklaşımlarını bilgi ve uygulama boyutlarında kazanır.
4   Ağır ve çoklu yetersizliği olan bireylerin aileleriyle çalışma yürütmek için gerekli bilgi ve becerileri kazanır.
5   Ağır ve çoklu yetersizlikleri olan bireylere yönelik örnek eğitim programı hazırlar ve uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ağır ve çoklu yetersizliğin tanımı, iki kavram arasındaki farklar
2 Tarihte ağır ve/veya çoklu yetersizliğe ve ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylere bakış
3 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylerde büyüme
4 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylerde gelişim
5 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylerde sağlık sorunları
6 Ağır ve çoklu yetersizliği olan birey ailelerinde yaşam döngüsü
7 Ağır ve çoklu yetersizliği olan birey ailelerinde yaşam döngüsü
8 Ara Sınav
9 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylere yönelik etkili müdahaleler
10 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylere yönelik etkili müdahaleler
11 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan birey aileleriyle iletişim ve işbirliği
12 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylere yönelik program geliştirme
13 Ağır ve/veya çoklu yetersizliği olan bireylere yönelik program geliştirme
14 Öğrenci sunumları ve tartışma
15 Öğrenci sunumları ve tartışma
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders notları, alanda yapılan bilimsel makaleler ve kitaplar

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Örnek Olay İncelemesi, Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Konular sınıfta işlenecek ve gerektiğinde tartışma açılacaktır. Öğrenciler konulara ilişkin kaynakları önceden okuyarak derse hazırlıklı gelecekler ve sınıf içi etkileşime katılacaklardır. Öğrenciler kendilerine verilen konuları hazırlayıp sunmakla yükümlüdürler. Öğrenciler, kendilerine verilebilecek dersle ilgili sorumlulukları yapmakla yükümlüdürler

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayse.sarica@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı 13:00 17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 8 112
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13333333333
ÖK.23333333333
ÖK.33333333333
ÖK.43333333333
ÖK.53333333333