DERS ADI

: Üstün Zekalılar için Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 6035 Üstün Zekalılar için Okul Dışı Öğrenme Ortamları SEÇMELİ 3 0 0 8

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Doktora

Dersin Amacı

Üstün zekalı öğrencilerin çevre ve çevreyi oluşturan faktörlerin tanıması, çevre okuryazarlığının geliştirilmesi, yaşanabilir bir çevre için gerekli unsurları ve çevre kirliliği sonucu oluşan tehlikeleri kavraması, bu tehlikelerle ilgili hassasiyet oluşturarak aktif katılımının sağlanması amaçları çerçevesinde bu öğrenciler için doğa etkinliklerinin tasarlanması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çevre eğitiminin amacını açıklayabilecektir
2   Çevre eğitiminin toplumsal boyutlarını, tarihsel ve kuramsal gelişimini açıklayabilecektir.
3   Çevre ve çevre eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.
4   Üstün zekalı öğrenciler için çevre eğitiminin önemini açıklayabilecektir.
5   Üstün zekalı öğrencilerin çevre okuryazarlığını destekleyici etkinlikler tasarlayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çevre eğitimi nedir Çevre eğitiminin amaçları nelerdir
2 Çevre eğitiminin kuramsal temelleri
3 Çevre okuryazarlığı
4 Çevre bilimi ile ilgili başlıca kavramlar: Ekosistem, populasyon, niş, tür, biyotop
5 Ekolojik sorunların çözümlerine yönelik öneriler ve çevre bilincinin oluşturulmasına yönelik çalışmalar
6 Sürdürülebilir kalkınma
7 Üstün zekalı öğrenciler için fen öğretiminin gerekliliği
8 Üstün zekalı öğrenciler için fen öğretiminin gerekliliği
9 Ara Sınav
10 Üstün zekalı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
11 Üstün zekalı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
12 Üstün zekalı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
13 Üstün zekalı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
14 Üstün zekalı öğrenciler için fen etkinliği tasarlama ve sunma
15 Final Sınavı
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kocataş A., 1996, Ekoloji: Çevre Biyolojisi
Akman Y., 2000, Çevre Kirliliği, Çevre Biyolojisi
Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocukların Eğitimi Yazar: Nicholas Moseley, Norma E. Cutts Çeviren: Prof. Dr. İsmail Ersevim
Üstün Zekalılar Özellikleri Tanılanmaları Eğitimleri Yazar: Uğur SAK
Üstün Yetenekli Çocukları Anlamak (Üstün Yetenekli Çocuklar Sarmalında Aile, Eğitim Sistemi ve Toplum) Yazar: Faruk LEVENT

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 YYIN YARI YIL İÇİ NOTU
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 BNS Başarı Notu YYIN * 0.40 + YYS * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu YYIN * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 6 78
Vize Sınavına Hazırlık 6 5 30
Final Sınavına Hazırlık 8 5 40
Ödev Hazırlama 2 5 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.13234343434
ÖK.23325334525
ÖK.33432443332
ÖK.43343535443
ÖK.53534543354