DERS ADI

: Sosyal ve Kültürel Yapının Korunması, Muhafaza Edilmesi ve Sürdürülebilirliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TİN 5089 Sosyal ve Kültürel Yapının Korunması, Muhafaza Edilmesi ve Sürdürülebilirliği SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU SELİN YILMAZ

Dersi Alan Birimler

İnanç Turizmi Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere inanç turizmi kapsamında sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma planlama ve sürdürülebilir yönetim kavramlarıyla ilgili perspektif kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Turizm ile koruma ve sürdürülebilirlik arasındaki ilişkinin anlaşılması
2   Sosyal ve kültürel sürdürülebilirlik, koruma, muhafaza etme ve sürdürülebilir yönetim gibi kavramların özümsenmesi
3   Kültürel ve Sosyal değerleri korumak için sivil toplum kuruluşları ve diğer örgütler tarafından dünyada yapılan projelerin değerlendirilmesi ve inanç turizmi alanında uygulanabilirliğinin tartışılması.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Koruma, Muhafaza Etme ve Sürdürülebilirlik Kavramları
2 Sosyal ve Kültürel Yapı, Kültürel Miras ve Korunması (Paydaşlar ve Politika)
3 Kültürel Kimlik, Etnik Yapılar, Otantiklik, Kültürel Yozlaşma, Ticarileşme ve Koruma
4 Turizmin Sosyal ve Kültürel Etkileri
5 Sürdürülebilir Turizm ve Boyutları (Sosyal, Kültürel, Ekonomik ve Çevresel Sürdürülebilirlik)
6 Sosyal Yapının ve Kültürel Değerlerin Turizm Açısından Önemi ve Sürdürülebilirlik
7 Koruma ve Planlama Stratejileri
8 Kültürel Miras Yönetimi
9 Sürdürülebilir Yönetim
10 Yerel, Ulusal ve Küresel Boyutta Koruma ve Sürdürülebilirlik
11 Sivil Toplum Örgütleri ve Diğer Kuruluşlar Tarafından Uygulanan Koruma Projeleri
12 Yerel ve Bölgesel Kaynakların Korunması, Yerel Halkın Bilinçlendirilmesi ve Koruma Kuruluşları
13 İnanç Turizminde Sosyal Etkileşimler, Kültürel Yapının Önemi, Koruma ve Sürdürülebilirlik
14 Dönem Ödevi Sunumları, Tartışmalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Dallen J. Timothy & Gyan P. Nyaupane (2009). Cultural Heritage and Tourism in the Developing World: A Regional Perspective (Contemporary Geographies of Leisure, Tourism and Mobility). Routledge

Yardımcı kaynaklar:
David Harrison & Michael Hitchcock (2005). The Politics of World Heritage: Negotiating Tourism and Conservation (Current Themes in Tourism. Library of Congress Cataloging in Publication Data.

Referanslar:
Diğer ders materyalleri: Derse ilişkin makaleler ve diğer dokümanlar dönem başında verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, konulara bağlı sınıf içi tartışmalar, makale incelemeleri, örnek olay çalışmaları ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara sınav: Öğrencilerini edindikleri bilgiyi kullanarak çıkarımda bulunma düzeyleri ölçülecektir.
Dönem Ödevi ve Sunum: Öğrencilerin edindikleri bilgileri ne düzeyde analiz ederek bütüncül bir yaklaşımla yorum yapabilme, tartışabilme ve çözüm üretebilme düzeyleri ile bilgilerini aktarabilme yetenekleri değerlendirilecektir.
Final Sınavı: Öğrencilerin ders süresince tartışılan kavramları bir araya getirebilme, nedensellikleri ve ilişkileri değerlendirebilme, tartışabilme ve çözüm önerebilme düzeyi ölçülecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem Ödevi ve Sunum: Sunumun dönem ödevinin değerlendirilmesine katkısı %30'dur.
Dönem Ödevi:
Dönem ödevinin herhangi bir başlığı:
Başlık yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
İçerik zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş - Yetersiz (%20)
İçerik biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
İçerik, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
İçerik büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
İçerik tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)
Sunum:
Sunumun not verilen herhangi bir bileşeni:
Bileşen yok veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bileşen zayıf veya en az tatmin edici şekilde geliştirilmiş. - Yetersiz (%20)
Bileşen biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bileşen, kabul edilebilir minimum standartta geliştirilmiş ve bağlama yeterince uyuyor. - İyi (%60)
Bileşen büyük ölçüde tatmin edici bir standartta geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (%80)
Bileşen tamamen tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama mükemmel bir şekilde uyuyor. - Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Ders sırasında her türlü elektronik cihaz kapalı tutulmalıdır.
2. Derse devam önemlidir.
3. Öğrenci derslere hazırlanarak gelmelidir
4. Öğrenci dersle ilgili faaliyetlerinde akademik etik ilkelerine uymakla yükümlüdür.
5. Dönem ödevleri ve sunumlar dönemin başında öğretim üyesi tarafından verilecek formata uygun şekilde hazırlanmalıdır.


Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: selin.yilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında bildirilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.15444444545
ÖK.25345454534
ÖK.34345354545