DERS ADI

: Felsefede Yöntem Sorunu

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STR 5013 Felsefede Yöntem Sorunu SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖZLEM DUVA KAYA

Dersi Alan Birimler

Stratejik Araştırmalar Yüksek Lisans

Dersin Amacı

Felsefe tarihinde felsefe yapmanın yolu olarak ortaya atılan belil başlı yöntemleri tartışıp değerlendirmek ve öğrencinin felsefece düşünmenin yolu konusundaki düşüncelerini geliştirmesini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Felsefe tarihinde ortaya atılmış belli başlı felsefe yöntemlerini kavrar.
2   Bu felsefe yöntemlerini tartışabilir.
3   Bu felsefe yöntemlerini değerlendirebilir.
4   Bu felsefe yöntemlerinde ortaya çıkan sorunları saptayabilir.
5   Felsefece düşünmenin yolu konusunda kendi düşüncelerini geliştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Felsefi yöntem nedir
2 Felsefe yapma yöntemleri: Sokrates
3 Felsefe yapma yöntemleri: Platon
4 Felsefe yapma yöntemleri: Aristoteles
5 Felsefe yapma yöntemleri: Descartes
6 Felsefe yapma yöntemleri: Kant
7 Felsefe yapma yöntemleri: Husserl
8 Ara Sınav
9 Felsefe yapma yöntemleri: değerlendirme ve tartışma
10 Felsefe yapma yöntemleri: değerlendirme ve tartışma
11 Felsefi Yöntemse İlişkin Eleştirel Yaklaşımlar: Postmodern Eleştiri
12 Felsefi Yöntemse İlişkin Eleştirel Yaklaşımlar: Postmodern Eleştiri
13 Felsefi Yöntemse İlişkin Eleştirel Yaklaşımlar: Feminist Eleştiri
14 Felsefi Yöntemse İlişkin Eleştirel Yaklaşımlar: Feminist Eleştiri
15 Değerlendirme ve tartışma
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Timothy Williamson, THE PHILOSOPHY OF PHILOSOPHY (New York: Blackwell, 2007)
Platon, DİYALOGLAR 1-2 (İstanbul: Remzi Kitabevi)
Aristoteles, BİRİNCİ ANALİTİKLER (Ankara: Dost Kitabevi)
Descartes, YÖNTEM ÜZERİNE KONUŞMA ()
Descartes, FELSEFENİN İLKELERİ ()
Husserll, FENOMENOLOJİ ÜZERİNE BEŞ DERS (Ankara: BilgeSu, 2010)
Kisak, Paul, Philosophical Methodology: " The Methods of Philosophical Inquiry ", (CreateSpace Independent Publishing Platform 2016),
Harding, Sandra, Discovering Reality: Feminist Perspectives on Epistemology, Metaphysics, Methodology, and Philosophy of Science, Kluwer Academic Publishers, 2003

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değlendirme Yöntemleri" ve "İşyükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3 öğrencinin yaptığı sunumda değerlendirilecektir.
ÖÇ 4-5 öğrencinin arasınavında ve final sınavında değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse aktif katılım gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ozlem.duva@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 08: 30-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 13 3 39
Sunum hazırlama 1 25 25
Hafta içi ders öncesi ve sonrası çalışma 13 4 52
Arasınava hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 25 25
Arasınav 1 3 3
Final sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5