DERS ADI

: İŞLETME MATEMATİĞİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 1019 İŞLETME MATEMATİĞİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM AKTAŞ

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Matematiğin temel konuları verilerek öğrencilere analitik düşünme becerisinin kazandırılması, matematiğin işletme problemlerine yönelik olarak örneklerle beraber nasıl kullanılacağının öğrenilmesi ve gelecekte iş hayatında oluşabilecek sorunlar üzerine öğrencinin çözüm önerileri geliştirme kabiliyetinin arttırılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel matematiksel kavramları tanımlama
2   İşletme problemlerini matematik yolu ile oluşturma ve hesaplama
3   Oluşturulan problemi yorumlama
4   Matematiksel düşünme kazanımı ile gelecekte karşılaşılabilecek olaylara yönelik çözüm geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sayılar: Gerçek Sayılar (Doğal sayılar, tam sayılar, rasyonel ve irrasyonel sayılar), Kuvvetler ve kökler
2 Denklemler ve Eşitsizlikler (I): Birinci dereceden denklemler ve grafikleri
3 Denklemler ve Eşitsizlikler (II): Başabaş noktası analizi
4 Denklemler ve Eşitsizlikler (III): İkinci dereceden denklemler ve grafikleri
5 Denklemler ve Eşitsizlikler (IV): Birinci ve ikinci dereceden eşitsizlikler, Mutlak değer
6 Fonksiyonlar (I): Tanımlar, Bağımlı ve bağımsız değişken, Fonksiyon tanım aralığı, Açık ve kapalı fonksiyonlar
7 Vize Sınavı
8 Vize Sınavı
9 Fonksiyonlar (II): Tek ve çift fonksiyonlar, Periyodik fonksiyonlar, Ters fonksiyonlar
10 Fonksiyonlar (III): Fonksiyonların sınıflandırılması (Polinom fonksiyonlar, rasyonel fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar)
11 Fonksiyonlar (IV): Fonksiyonların sınıflandırılması (logaritmik fonksiyonlar)
12 Fonksiyonlar (V):Basit-bileşik faiz ve bugünkü değer
13 Toplam ve Çarpım Sembolü (I): Toplam sembolü (Toplam formülleri, toplam sembolünün özellikleri)
14 Toplam ve Çarpım Sembolü (II): Çarpım sembolü (Çarpım sembolünün özellikleri)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kobu, B. (2008). İşletme Matematiği (7. Baskı). İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ.

Yardımcı Kaynaklar:
Söndürmez, G. ve Moralı, N. (1996). Temel Matematik: İktisat ve İşletme Uygulamalarıyla (5. Baskı). İzmir: Karınca Matbaacılık.
Aytaç, M., Sevüktekin, M. ve Işığıçok, E. (2010). Sosyal Bilimlerde Matematik (5. Baskı). Bursa: Ezgi Kitabevi.
Hacısalihoğlu, H. (ed.) (1990). İş, Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
Uysal, D. (2009). İşletmeciler ve İktisatçılar İçin Matematik (5. Baskı). Konya: Çizgi Kitabevi.

Diğer ders materyalleri: Ders notları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencinin derse devamı ve ders sonrası konu tekrarı önemlidir. Konu anlatımı esnası veya sonrasında gerekli örnekler çözülmekte ve gerekirse öğrencinin ders sonrası çözmesi için alıştırmalar verilmektedir.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin vize ve final sınavlarından aldığı notlar ve derse katılımı etkilidir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

mehmet.kaynak@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

salı 15:30-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 4 5 20
Final Sınavına Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45555