DERS ADI

: ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TUR 2014 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ ZORUNLU 3 0 0 3

Dersi Veren Birim

Turizm İşletmeciliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İLKAY TAŞ GÜRSOY

Dersi Alan Birimler

Turizm İşletmeciliği

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin, örgüt içindeki birey ve grup davranışlarını çözümleyebilmesi, örgüt içindeki sosyal etkileşim sürecini ve örgütsel yapıya bağlı dinamikleri açıklayabilmesini ve tartışabilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İş kavramının ve yapısının tarihsel gelişimi ile ilgili olayları ayırt edebilme
2   Örgütlerde birey davranışını değerlendirebilmek
3   Örgütlerde grup davranışı açıklayabilmek
4   İşyerinde örgütsel dinamikleri değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı Örgütsel davranış: Kavramsal çerçeve
2 Çalışma yaşamını etkileyen tarihsel süreçler İş ve örgüt kavramlarına ilişkin çerçeve
3 Örgüt yaşamında birey: algı süreci
4 Örgüt yaşamında birey: algı sürecinde algı yanılmaları
5 Çalışma yaşamında kişilik ve duygular
6 Motivasyon -1
7 Motivasyon -2
8 Örgütlerde gruplar ve sosyal etkileşim : Grup Davranışının temelleri
9 Çalışma grupları ve takımlar
10 Örgüt dinamikleri ve çalışma yaşamı
11 Liderlik 1
12 Liderlik 2
13 Örgüt Kültürü
14 Güç ve Politika
15 Final sınavı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bowen, D. E. (2024). An organizational behavior/human resource management perspective on the roles of people in a service organization context: frameworks and themes. Journal of Service Management, 35(1), 1-21.
Chen, M., Chen, C. C., & Schminke, M. (2023). Feeling guilty and entitled: Paradoxical consequences of unethical pro-organizational behavior. Journal of Business Ethics, 183(3), 865-883.
Buchanan, D. A., & Huczynski, A. (2019). Organizational behaviour. Pearson UK.
Wilson, F. M. (2018). Organizational behaviour and work: a critical introduction. Oxford university press.
Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2018). Essentials of organizational behavior. Pearson.
John Bratton et al. Work and Organizational Behaviour, 2. ed., Palgrave Macmillan, 2010.
Condrad Lashley and Darren Lee-Ross, Organization Behaviour for Leisure Services, BH, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, örnek inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar dersleri ve dersle ilgili tüm çalışmaları kapsar.

Değerlendirme Kriteri

Sınavlar, konunun anlaşılmasını ve dersle ilgili kavramlar arasında bağ kurulmasını ölçmektedir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur, Öğrencilerin ders içi tartışmalara katılması, bireysel çalışmalarını zamanında yapması, dersin aktif işlenişine katkı sunması beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkay.tas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı, 14.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 78

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.45