DERS ADI

: TÜRK SİYASİ TARİHİNDE SEÇİLMİŞ KONULAR

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIR 4205 TÜRK SİYASİ TARİHİNDE SEÇİLMİŞ KONULAR SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKİM ÖZDİKMENLİ ÇELİKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Amacı

Bu ders öğrencilere modernleşme, demokratikleşme ve demokrasinin sağlamlaşmasının da dahil olacağı Türk siyasetinde kendi seçecekleri konuları öğretmeyi amaçlamaktadır.
Bu konuların içine öğrencilerin isteklerine göre çok partili hayata geçiş, 1970'lerin olaylı yılları, askeri darbeler, siyasi İslam ve Kürt milliyetçiliğindeki artış, Türk milliyetçiliği ve muhafazakarlığı, yeni anayasa yazma çabaları ve günümüzdeki davalar dahil olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiye'deki demokratikleşme ve demokrasinin sağlamlaşması konusunu anlamak.
2   Öğrencilerin kendi seçecekleri Türk siyaseti konularında derinlemesine bilgiye sahip olmaları.
3   Türkiye'deki demokrasinin yerleşmesini destekleyen ve engelleyen faktörlere odaklanmak.
4   Türk siyasetindeki bir konuyu incelemek için bir araştırma ödevi tasarlamak ve yazmak.
5   Bireysel olarak veya bir grup içersinde etkin olarak çalışmak.
6   Sunum yapılmasında iletişim becerileri sergilemek.
7   Dönem ödevi yazılmasında analitik beceri sergilenmek.
8   Kütüphane ve internet kaynaklarını kullanma becerisini elde etmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Türk Modernleşmesine İlişkin Temel Yaklaşımlar - I
3 Türk Modernleşmesine İlişkin Temel Yaklaşımlar - II
4 Çok Partili Siyaset ve Sivil-Asker İlişkileri - I
5 Çok Partili Siyaset ve Sivil-Asker İlişkileri - II
6 Laiklik ve Siyasal İslam
7 Kürt sorunu
8 Türk Siyaseti Üzerine Güncel Teorik Tartışmalar
9 Sunum
10 Sunum
11 Sunum
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Çeşitli zorunlu ve önerilen makale ve kitap bölümleri ilk hafta duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Dönem ödevi ve sunumu
3. Sınıf içi tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV* 0.30 +YYS * 0.30
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +ODV * 0.30 +BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrenciler gruplar halinde en geç üçüncü haftaya kadar bir araştırma konusu ve araştırma önerisi sunacaklardır. Öğretim üyesinin görüşü alınıp grup içi işbölümü yapıldıktan sonra, vize sınavlarından sonraki önceden belirlenmiş bir tarihte araştırma bulgularını bireysel olarak sunacaklardır. Dönem sonunda, sunum sırasında öğretim üyesi ve öğrencilerden aldıkları geri bildirimleri dikkate alarak kaleme aldıkları bir ödev teslim edeceklerdir. Proje notu; araştırma tasarımı, bulguların sunumu ve ödev performansına dayalı olacaktır. Final sınavı öğrenci sunumlarında ele alınan konuları da içerecektir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem ödevi ve dönem ödevi sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)
Ödev/dönem projesi değerlendirme kriterleri (Toplam Puan 100):
1) Konu seçiminin gerekçelendirilmesi - 10 Puan a) Konu seçiminin gerekçelendirilmesi yapılmamıştır b) Konu seçimi yeterince gerekçelendirilmemiştir c) Konu seçimi gerekçelendirilmiştir ancak dersin amaçlarıyla ilişkilendirilmemiştir d) Konu seçimi dersin amaçlarıyla ilişkilendirilerek yeterli şekilde gerekçelendirilmiştir e) Konunun dersin amaçları açısından önem ve ilgisi ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır
2) Araştırma sorusunun tanımlanması - 10 Puan a) Araştırma sorusu belirtilmemiştir b) Araştırma sorusu muğlak şekilde tanımlanmıştır c) Araştırma sorusu tam olarak tanımlanmamıştır d) Araştırma sorusu tam olarak tanımlanmıştır ancak bağlam belirtilmemiştir e) Araştırma sorusu tam olarak ve konunun bağlamı içerisinde tanımlanmıştır
3) Kuramsal çerçeve - 20 Puan a) Ödevin kuramsal çerçevesi bulunmamaktadır b) Kuramsal çerçeve zayıftır ve araştırma sorusuyla zayıf şekilde bağlantılandırılmıştır c) Kuramsal çerçeve sunulmuştur ancak araştırma sorusuyla gerekli bağlantılar kurulmamıştır d) Kuramsal çerçeve yeterince detaylandırılmıştır ve araştırma sorusunu cevaplamak için kullanılmıştır e) Kuramsal çerçeve araştırma sorusunu cevaplarken yetkin bir şekilde kullanılmıştır
4) Ampirik kanıt - 20 Puan a) Araştırma sorusunu cevaplarken ampirik kanıt sunulmamıştır b) Tartışma geliştirmek ve desteklemek için yeterince ampirik kanıt sunulmamıştır c) Ampirik kanıtlar sunulmuştur ancak bu düzensiz bir şekilde yapılmıştır d) Ampirik kanıtlar yeterince sunulmuştur ve metindeki argümanlarla bağlantılandırılmıştır e) Ampirik kanıtlar yeterlidir ve bağlamı karakterize eden durumlar ve gelişmeleri betimlemek ve argümanları temellendirmek için ustalıkla kullanılmıştır
5) Tartışma - 30 Puan a) Araştırma sorusunu cevaplamak için argüman geliştirilmemiştir b) Araştırma sorusunu açıklamaya yönelik argümanlar yetersiz ve tutarsızdır c) Araştırma sorusunu açıklamak için yeterince argüman sunulmuştur, ancak bu dağınık bir şekilde yapılmıştır d) Araştırma sorusunu açıklamaya yönelik analitik ve sistematik argümanlar oluşturulmuştur e) Araştırma sorusunu açıklamak için argümanlar tutarlı ve analitik şekilde oluşturulmuş ve kuram ile ampirik kanıtların özenli bileşimiyle desteklenmiştir
6) Standard atıf stili ve kaynakça - 10 Puan a ) Kaynakça sunulmamıştır b) Standart atıf stili kullanılmamıştır c) Standart atıf stili düzenli şekilde metin boyunca kullanılmamıştır d) Standart atıf stili metin boyunca düzenli olarak kullanılmıştır e) Standart atıf stili metin boyunca düzenli olarak kullanılmıştır ve çalışmanın son kısmında kaynakça sunulmuştur
Önemli Not: İntihal durumunda öğrenci doğrudan geçer notun altında bir not alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derse en az yüzde 70 katılım zorunludur. Derslerde yoklama alınacaktır.
2. Derse geç katılım hoş karşılanmayacaktır. Lütfen kapı kapandıktan sonra sınıfa girmeyiniz.
3. Her türlü intihal girişimi disiplin cezası ile sonuçlanacaktır. Lütfen akademik yazım kurallarına hakim olduğunuzdan emin olun.
4. Öğrenciler derse gerekli okumaları yaparak gelmeli ve sınıf içi tartışmalara katılmalıdır.
5. DEÜ Online Portalı Sakai ödev teslimi, duyurular vs. için kullanılacaktır, lütfen düzenli olarak takip ediniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ilkim.ozdikmenli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 7 4 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Dönem Ödevi Hazırlama 1 40 40
Sunum Hazırlama 1 25 25
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55
ÖK.64
ÖK.75
ÖK.84