Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ALİ ŞEVKET OVALI |
Dersi Alan Birimler |
Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany) |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilerin Balkanlardaki siyasi gelişmeleri Balkanların jeopolitik durumuna, Balkan ülkelerindeki etnik ve ulusal ayrılıklara, bölgenin tarihsel arka planına, 1990 lardaki Balkan savaşlarına ve çatışma sonrası süreçlere odaklanarak analiz edebilmeleri için bir temel oluşturmayı sağlamaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Ferdinand Sghevill, A History of the Balkans From the Earliest Times to the Present Day, Dorset Press, New York 1991. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Derslerdeki tartışmalara katılımı, öğrencinin sunum puanının hesaplanmasında değerlendirmeye katılacaktır |
Değerlendirme Kriteri |
1. Balkan ülkelerini jeopolitik olarak net bir şekilde tanımlama, bölgenin Roma İmparatorluğundan 21. yüzyıla kadar uzanan tarihsel sürecini günümüz Balkan siyasetinin politik, toplumsal ve kültürel temellerini daha iyi kavramak için genel hatlarıyla anlatma, bölgeyi ilgilendiren günümüz uluslararası politik dinamikleri değerlendirmek için Yugoslavya'nın yıkılışı, takip eden çatışmalar ve çatışma ve çatışma sonrası süreçlerde yabancı aktörlerin etkisini ve Türk-Yunan ilişkilerini gözden geçirme. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Dersin %70'ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
sevket.ovali@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Daha sonra ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|