DERS ADI

: LATİN AMERİKA SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIR 4113 LATİN AMERİKA SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Amacı

Dersın amacı Latin Amerika'nın ana sosyal, siyasi, kültürel konularını (sömürge tarihi, devlet kurulması, ekonomik gelişme, küreselleşme ve ABD ile ilişkileri, askeri-otoriter rejimler, demokratikleşme, solun yükselmesi, siyasi kurumlar ve çıkar ilişkileri, ve sivil toplum) anlayabilmek için öğrenciye gerekli ampirik ve teorik arkaplanı öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Latin Amerika siyasetini ana sosyal, siyasi, kültürel konularını inceleyerek anlatmak..
2   Latin Amerika'nın ana sosyal, siyasi, kültürel konularını sömürge tarihinı, devlet kurulmasını, ekonomik gelişmeyi, küreselleşme ve ABD ile ilişkilerinı, askeri-otoriter rejimleri, demokratikleşmeyi, solun yükselmesini, siyasi kurumlarını ve çıkar ilişkilerini ve sivil toplumu incelemek.
3   Bir Latin Amerika ülkesinin ana sosyal, siyasi, kültürel konularınıdan birini analiz eden bir dönem ödevi yazmak ve tasarlamak.
4   Bireysel veya grup halinde etkin bir şekilde çalışmak.
5   Dönem ödevi yazmada analıtık becerilerini sergilemek.
6   Dönem ödevini sunmada iletişim becerilerini sergilemek.
7   Kütüphane ve internet kaynaklarını bağımsız olarak kullanabilme becerisi elde edebılmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UIR 1201 - SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: Latin Amerika'nın konumu ve stratejik önemi
2 Sömürge Döneminden günümüze Latin Amerika
3 Devlet oluşumu I
4 Devlet Oluşumu II
5 Ekonomik Gelişme: Bağımlılık, ihracat ekonomisi ve oligarşik yönetim
6 Ekonomik Gelişme: İthal ekonomisine dayalı sanayileşme ve neo-liberalizm
7 Küreselleşme ve ABD-Latin Amerika ilişkileri
8 Askeri ve otoriter rejimler
9 Demokratikleşme ve demokrasinin yerleşmesi
10 Siyasi Kurumlar ve Çıkar İlişkileri
11 Sivil Toplum
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Thomas Skidmore, Peter H. Smith and James N. Green. Modern Latin America. 7th ed. New York: Oxford University Press, 2010.
2. Ronaldo Munck, Contemporary Latin America, Palgrave, MacMillan, 2007.
3. Peter R. Kingstone, Readings in Latin American Politics: Challenges to Democratization, Boston: Houghton Mifflin Co., 2006.
4. Philip Oxhorn, Oxhorn, Organizing Civil Society (University Park: The Pennsylvania State University Press, 1995.
5. Çeşitli kitap bölümleri ve makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Bireysel veya grup çalışması (Dönem ödevi yazılması ve sunulması)
3. Sınav

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Latin Amerika siyasetini ana sosyal, ekonomik ve kültürel konuları incelyerek anlamak.
2. Latin Amerika'nın sömürge tarihini, devlet in kurulmasını, ekonomik gelişmeyi, küreselleşme ve ABD ile ilişkilerinı, askeri-otoriter rejimleri,nı, demokratikleşme sürecini,
solun yükselmesini, siyasi kurum ve çıkar ilişkilerini, sivil toplumunu incelemek.
3. Bireysel olarak veya grup içersinde bir Latin Amerika ülkesindeki sosyal, ekonomik, veya kültürel sorunu incelemek.
4. Dönem ödevi yazmada ve sunmada analıtık ve iletişim becerileri sergilemek.
5. Kütüphane ve internet kaynaklarından yararlanabilme becerisi sergilemek.
Dönem Raporları ve Sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak Derecelendirme Ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)
Ödev/dönem raporu değerlendirme kriterleri (Toplam Puan 100):
1) Raporda giriş yazılması---Konu seçiminin gerekçelendirilmesi - 10 Puan a) Giriş bölümü yazılmamıştır b) Giriş bölümü yetersiz yazılmıştır c) Giriş bölümü yazılmıştır ama açık değilidir d) Giriş bölümü yeterince açık yazılmıştır e) İncelenen konu kapsamlı bir şekilde giriş bölümünde anlatılmış ve konunun inceleneceği sıra belirtilmiştir.
2) Kuramsal Çerçevenin incelenmesi - 10 Puan a) Kuramsal çerçeve hiç açıklanmamıştır b) Kuramsal çerçevenin açıklanması zayıf ve yetersizdir c) Kuramsal çerçeve açıklanmıştır ama incelenen konu ile bağlantısı tam kurulmamıştır d) Kuramsal çerçeve yüzeysel bir şekilde açıklanmakla birlikte, incelenen konu ile bağlantısı kurulmuştur e) Kuramsal çerçeve kapsamlı bir şekilde açıklanmıştır ve konunun analizindeki katkııs belirtilmiştir.
3) Tarihsel geçmiş - 10 Puan a) Tarihsel geçmiş hiç incelenmemiştir b) Tarihsel geçmiş yetersiz incelenmiştir c) Tarihsel geçmiş ya çok uzun ya da çok kısa incelenmiştir d) Tarihsel geçmiş yeterince incelenmiştir e) Tarihsel geçmiş yeterince ve doğru bir şekilde incelenmiştir.
4) Vaka Analizi - 25 Puan a) Yüzeysel bir araştırma ile vaka iyi analiz edilmemiştir b) Vaka analizi tam olarak yapılmamıştır c) Vaka analizi yapılmıştır ama bazı zayıflıkları vardır d) Vaka analizi yeterince yapılmıştır e) Vaka analizi kuramsal çerçevenin yardımı ile kapsamlı bir şekilde yapılmıştır.
5) Sonuç bölümü -15 Puan a) Sonuç bölümü yazılmamıştır b) Yetersiz ve tutarsız bir sonuç yazılmıştır c) Yeterli ancak düzensiz bir sonuç yazılmıştır d) Sonuç açıklayıcı ve sistematik bir şekide yazılmıştır e) Sonuç tutarlı ve analitik bir şekilde kuramsal çerçeve yardımı ile yazılmıştır
6) Referanslar (APA Stili) -15 Puan a) Metin içi ve metin sonunda referans gösterilmemiştir b) Referanslarda APA stili kullanılmamıştır c) APA stili ciddi hatalarla yazılmıştır d) APA stili ufak hatalarla yazılmıştır e) APA stili doğru bir şekilde yazılmıştır.
7) Kaynak türleri -15 Puan a) Sadece internet kaynaklarından yararlanılmıştır b) İnternet kaynakları ve Türkçe kitapların tercümesinden yararlanılmıştır c) İnternette bulunan makaleler ve kitaplardan yararlanılmıştır d) Az tanınan dergilerdeki makaleler ve yayınevlerindeki kitaplardan yararlanılmıştır e) Kütüphanelerin elektronik veri tabanlardaki makaleler ve prestijli yayınevlerinin kitaplarından yararlanılmıştır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler derse hazırlıklı gelmek zorundadırlar.
3. Sınıf-içi tartışmalara katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.45
ÖK.54
ÖK.64
ÖK.73