DERS ADI

: KARŞILAŞTIRMALI SİYASETTE DEVLET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UIR 4110 KARŞILAŞTIRMALI SİYASETTE DEVLET SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (UOLP-SUNY- Albany)

Dersin Amacı

Dersin temel amacı, öğrencilere devletin özü ve uygulanması itibariyle devletin tarihsel gelişimini, devlet kavramına teorik yaklaşımını, ekonomideki rolünü, toplumla olan ilişkisini ve nihayetinde iktidarını ve meşruiyetini (yükselişi, zayıflayışı, başarısızlığı, yıkılışı) sosyal, ekonomik ve siyasi göstergelerine bakarak farklı açılardan ele alarak tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Devletin bugünkü işlevlerini anlayarak tarihsel gelişmini tanımlayabilmeleri.
2   Devletin evrimsel sürecinin teorik yaklaşımlarını (klasik ve modern liberalizm ile Marksizm) anlayarak ortaya koyabilmek.
3   Devletin gücünü (güçlü, zayıf, başarışız ve çöküş süreçlerini ele alarak) sosyal, siyasal ve ekonomik göstergeleri ortaya koyarak değerlendirebilmek.
4   Devletin iç politikasını ve uluslararası ilişkilerini analiz etmek amacıyla devletin gücüne ilişkin bir araştırma çalışması tasarlayabilmek.
5   Bir grubun parçası olarak rapor hazırlama sürecine katılım ve diğer grup üyeleriyle etkin bir çalışma ortaya koyabilmek.
6   Rapor yazımı ve sunumunda yüksek iletişim becerisi ortaya koyabilmek.
7   Kütüphane ve internet kaynaklarının bağımsız bir şekilde kullanımında beceri sahibi olabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Devlet ve Kurumları
2 Devletin Tarihsel Gelişimi
3 Devlet Kavramına Teorik Yaklaşımlar: Klasik ve Modern Liberalizm, Keynesyen Teori ve Marksizm
4 Devletin Ekonomideki Rolü: İçkin Özerklik-I
5 Devletin Ekonomideki Rolü: İçkin Özerklik-II
6 Devlet ve Toplum İlişkileri-I
7 Devlet ve Toplum İlişkileri -II
8 Devlet ve Toplum İlişkileri-III
9 Devletin Gücü ve Meşruiyeti: Zayıf ve Güçlü Devlet-I
10 Devletin Gücü ve Meşruiyeti: Zayıf ve Güçlü Devlet-II
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


1. Theda Skocpol, Bringing the State Back In: Strategies of Analysis in Current Research, in Bringing the State Back In, ed. P. Evans, D. Rueschmeyer and T. Skocpol (Cambridge:Cambridge University Press, 1985).
2. Diğer kaynaklar daha sonra açıklanacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Grup çalışması
3. Sunum
4. Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 DKT DERSE KATILIM
3 OLY OLAY İNCELEMESİ
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS*0.30+DKT*0.10+OLY*0.30+YYS*0.30
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS*0.30+DKT*0.10+OLY*0.30+BUT*0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, devletin tarih boyunce geçirdiği evrimi anlayabilmek için devletin tarihsel gelişimini ve teorik yaklaşımları anlamalıdır.
2. Öğrenci, sosyal, siyasi ve ekonomik verilerine bakarak devletin gücünü değerlendirebilmelidir.
3. Öğrenci, grup çalışması yapmayı öğrenmek için, bir devletin gücünün analiz edildiği bir grup çalışmasına katılmalıdır.
4. Öğrenci, bir raporun yazımında ve sunumunda iletişim becerileni tam olarak kullanabilmelidir.
5. Öğrenci, akademik bir çalışma yapabilmek için internet ve kütüphane kaynaklarını bağımısız olarak kullanabilmelidir.

Dönem Raporları ve Sunumlarının değerlendirilmesinde kullanılacak Derecelendirme Ölçeği:
a) Zayıf (%0) b) Orta (%40) c) İyi (%60) d) Çok iyi (%80) e) Mükemmel (%100)
Ödev/dönem raporu değerlendirme kriterleri (Toplam Puan 100):
1) Raporda giriş yazılması---Konu seçiminin gerekçelendirilmesi - 10 Puan a) Giriş bölümü yazılmamıştır b) Giriş bölümü yetersiz yazılmıştır c) Giriş bölümü yazılmıştır ama açık değilidir d) Giriş bölümü yeterince açık yazılmıştır e) İncelenen konu kapsamlı bir şekilde giriş bölümünde anlatılmış ve konunun inceleneceği sıra belirtilmiştir.
2) Kuramsal Çerçevenin incelenmesi - 10 Puan a) Kuramsal çerçeve hiç açıklanmamıştır b) Kuramsal çerçevenin açıklanması zayıf ve yetersizdir c) Kuramsal çerçeve açıklanmıştır ama incelenen konu ile bağlantısı tam kurulmamıştır d) Kuramsal çerçeve yüzeysel bir şekilde açıklanmakla birlikte, incelenen konu ile bağlantısı kurulmuştur e) Kuramsal çerçeve kapsamlı bir şekilde açıklanmıştır ve konunun analizindeki katkııs belirtilmiştir.
3) Tarihsel geçmiş - 10 Puan a) Tarihsel geçmiş hiç incelenmemiştir b) Tarihsel geçmiş yetersiz incelenmiştir c) Tarihsel geçmiş ya çok uzun ya da çok kısa incelenmiştir d) Tarihsel geçmiş yeterince incelenmiştir e) Tarihsel geçmiş yeterince ve doğru bir şekilde incelenmiştir.
4) Vaka Analizi - 25 Puan a) Yüzeysel bir araştırma ile vaka iyi analiz edilmemiştir b) Vaka analizi tam olarak yapılmamıştır c) Vaka analizi yapılmıştır ama bazı zayıflıkları vardır d) Vaka analizi yeterince yapılmıştır e) Vaka analizi kuramsal çerçevenin yardımı ile kapsamlı bir şekilde yapılmıştır.
5) Sonuç bölümü -15 Puan a) Sonuç bölümü yazılmamıştır b) Yetersiz ve tutarsız bir sonuç yazılmıştır c) Yeterli ancak düzensiz bir sonuç yazılmıştır d) Sonuç açıklayıcı ve sistematik bir şekide yazılmıştır e) Sonuç tutarlı ve analitik bir şekilde kuramsal çerçeve yardımı ile yazılmıştır
6) Referanslar (APA Stili) -15 Puan a) Metin içi ve metin sonunda referans gösterilmemiştir b) Referanslarda APA stili kullanılmamıştır c) APA stili ciddi hatalarla yazılmıştır d) APA stili ufak hatalarla yazılmıştır e) APA stili doğru bir şekilde yazılmıştır.
7) Kaynak türleri -15 Puan a) Sadece internet kaynaklarından yararlanılmıştır b) İnternet kaynakları ve Türkçe kitapların tercümesinden yararlanılmıştır c) İnternette bulunan makaleler ve kitaplardan yararlanılmıştır d) Az tanınan dergilerdeki makaleler ve yayınevlerindeki kitaplardan yararlanılmıştır e) Kütüphanelerin elektronik veri tabanlardaki makaleler ve prestijli yayınevlerinin kitaplarından yararlanılmıştır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Derse ve grup çalışmalarına katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.kurtoglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ödev Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 5 60
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6
ÖK.74