DERS ADI

: DEVLET BÜTÇESİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UEC 4115 DEVLET BÜTÇESİ SEÇMELİ 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YEŞİM RABİA KUŞTEPELİ

Dersi Alan Birimler

İktisat (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu ders, devlet bütçesinin temel prensipleri, bütçe teorisi, bütçe türleri, bütçelemenin teorik çehresi ve bütçe terimlerini tanıtmaktadır. Ders kapsamında, Türkiye'nin geçmiş ve mevcut bütçe programlarına ilaveten farklı ülkelerin hükümet bütçe programları ve sistemleri incelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dersler ve okumalar yardımıyla farklı devlet bütçesi teori türlerini kavramak
2   Dersler ve okumalar yardımıyla farklı bütçe sistemleri ve onların ekonomiye etkileri arasındaki farkları tanımak
3   Farklı ülkelerin bütçe sistemi uygulamaları hakkında araştırmalar yaparak bilgi sahibi olmak
4   Belirlenen konular ve ülkeler hakkında araştırma yapıp grup halinde sunum uygulamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bütçe'ye Giriş ve Bütçe Büyüklüğü readings
2 Kamu Bütçesi ve Demokratik Yönetim Morgan, Douglas (2002), Handbook on Public Budgeting. Introduction and Section 1
3 Bütçenin Fonksiyonları ve Bütçe Formatları-1 Morgan, Douglas (2002), Handbook on Public Budgeting. Section II, Chp. 4, 5, 6. Andrews, M. (2005). Performance-based budgeting reform: Progress, problems, and pointers.In: A. Shah (Ed.), Fiscal management (pp. 31 70). Washington, DC: World Bank.
4 Bütçenin Fonksiyonları ve Bütçe Formatları-1 Barg, S., Anielski, M. , Waddell, J. T. (2006), Using Performance Information in Government Budgeting and Reporting, Review of Best Practices , International Unstitute for Sustainable Development, March . Rubin, Irene S. (1990), Budget Theory and Budget Practice How good the Fit , Public Administration Review, Vol. 50. No. 2. 179-189.
5 Bütçe Teorileri ve Formatları-2 Morgan, Douglas (2002), Handbook on Public Budgeting. Section II, Chp. 7 Zero Based Budgeting Review, Final Subcomittee Recommendatons for Health and Human Resource
6 Bütçe Parametrelerinin Oluşturulması Morgan, Douglas (2002), Handbook on Public Budgeting. Section III, Chp. 8
7 Gelir Tahminlemesi, Bütçe Uygulaması ve Kontrolü Morgan, Douglas (2002), Handbook on Public Budgeting. Section II, Chp. 9, Section III Chp. 10
8 Yerel Bütçeler Kelly, Janet and William Rivenbark, Performance Budgeting in Municipal Government Shaeffer Micheal and Sedar Yılmaz, (2008), Strengthening Local Government Budgeting and Accountability , The World Bank Policy Research Working Paper, 4767. Garzon, Hernando, (2007), Training Workbook: Local government Budgeting , Africa Good Governance Program on the Radio Waves.
9 Türkiye Devlet Bütçesi Tarihi Öğrenci Sunumları
10 Türkiye'de Mevcut Bütçe Sistemi Öğrenci Sunumları
11 Türkiye'de Mevcut Bütçe Dengesi, Gelir ve Harcamalar Analizi Öğrenci Sunumları
12 Yabancı Bir Ülkenin Devlet Bütçe Sistemi Öğrenci Sunumları
13 soru çözümü
14 soru çözümü

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Public Budgeting Systems, Seventh Edition, Robert D. Lee Jones and Bartlett Publishers, Inc., 2003.
2. The Politics of Public Budgeting: Getting and Spending, Borrowing and Balancing Irene S. Rubin, Seven Bridges Press, LLC; 4th edition, May 2000
3. Kamu Maliyesi Bütçe ve Borçlanma , Mahmut Kalenderoğlu, Agon Bilgi Akademisi, 2005.
4. Handbook On Public Budgeting, Douglas Morgan, Oregon State Fiscal Association, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Sunumlar
Öğrenciler, ders kapsamı dahilinde seçilmiş bir konuya ilişkin grup halinde sunumlar yapacaklardır

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, devlet bütçesine dair basit konseptleri açıkça tanımlayacak.
2. Öğrenci farklı bütçe sistemlerine dair kavrayış geliştirecek.
3. Öğrenci geçmiş ve mevcut Türk devlet bütçesi sistemlerini tanıyacak
4. Öğrenci, mevcut Türk devlet bütçesi hakkında gerekli veri ve diğer kaynakları kullanarak değerlendirmelerde bulunabilecek.
5. Öğrenci, farklı devletlerin devlet bütçeleri hakkında gerekli veri ve diğer kaynakları kullanarak değerlendirmelerde bulunabilecek.
6. Öğrenci, her hafta verilen okuma konuları hakkında tartışabilecek düzeyde hazırlıklı olacak
7. Öğrenci, ders kapsamında verili konu hakkında araştırma ve sunum yapacak.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yesim.kustepeli@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 1 12
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 20 20
Sunum Hazırlama 1 7 7
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1111131554
ÖK.2221131555
ÖK.3332333555
ÖK.455454543452