DERS ADI

: NESNE TABANLI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UQM 4222 NESNE TABANLI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SABRİ ERDEM

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, nesne tabanlı sistem analizi ve tasarımı temellerini sunmak ve onun araçlarını kullanma yeteneğini sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Nesne tabanlı tasarımın ve analizin ne olduğunu anlamak ve yararlarını değerlendirmek.
2   Farklı nesne tabanlı tasarım metodolojilerini anlamak.
3   Sistemi durum kullanım modelinde daha sonra da sınıf modeline parçalamak için Birlşik Modelleme Dili nin (UML) adımlarını uygulamak.
4   Kullanıcı ve diğer analistler için yeni modellenmiş nesne tabanlı sistemi raporlamak ve iletmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Nesne Tabanlı Sistem Analizi ve Tasarımına giriş Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
2 Nesne modeli Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
3 Sınıflar ve Nesne, Sınıflama Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
4 Nesne Tabanlı Analiz Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
5 Birleşik Modelleme Dili Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
6 Paket diyagramları, Bileşen diyagramları Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
7 Genel bakış diyagramlarıyla etkileşim, Kullanım durum modelleme, Sınıf diyagramları Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
8 Aktivite diyagramları, Durumgrafik diyagramları Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
9 Nesne Tabanlı veritabanları Ders notları, Booch et. al. (OOAD with applications), Ashrafi (OOSAD)
10 Nesne Tabanlı Sistem Analizi ve Tasarımın ile uygulamalar
11 Nesne Tabanlı Sistem Analizi ve Tasarımın ile uygulamalar
12 Nesne Tabanlı Sistem Analizi ve Tasarımın ile uygulamalar
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Booch G., Maksimchuk R.A., Engel M.,W., Young B, J., Conallen J., Houston K. A., 2007, Object-Oriented Analysis and Design with Applications, 3/E, Addison-Wesley
2.Ashrafi N., Ashrafi H., 2008, Object Oriented Systems Analysis and Design, Pearson Higher Education

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
Dersler ilgili konular ve sınıf içi tartışmalar ile desteklenir.


2. Proje
Bütün konuları kapsayan projeler dönem süresince hazırlanır.

3. Sunum

Projeler, dönem sonunda öğrenciler tarafından sunulur ve tartışılır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV* 0.30 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.30 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Proje
Bütün konuları kapsayan projeler dönem boyunca hazırlanır ve dönem sonunda öğrenciler tarafından sunulur.

2. Midterm
Arasınav öğrencilerin problemlere çözüm bulma başarılarını değerlendirir.

3.Final
Final sınavı öğrencilerin problemlere çözüm bulma başarılarını değerlendirir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ferkan.kaplanseren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 11 3 33
Uygulama 3 3 3
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 3 36
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 14 20
Sunum Hazırlama 1 6 6
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.113424354334
ÖK.213424354334
ÖK.313424354334
ÖK.413434354334