DERS ADI

: PAZARLAMA STRATEJİLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UMR 3001 PAZARLAMA STRATEJİLERİ ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

İşletme (UOLP-SUNY-Albany)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin, pazarlama stratejilerinin gerçek yaşama uygulanmasını anlamalarını sağlamaktır. Ders, öğrencilerin pazarlama bakış açısıyla rekabet ve endüstri analizinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İşletmeler içinde temel pazarlama stratejilerini anladıklarını göstermeleri
2   Ödevler ve örnek olaylarla pazarlama stratejilerini uygulamaları ve analiz etmeleri
3   Firma stratejileri ve endüstri analizleri ile ilgili alan çalışmalarıyla gerçek pazarlama uygulamalarını açıklamaları ve göstermeleri
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

UMR 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 Pazar Yönlülük, Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması Süreci; Kurumsal Pazarlama Planlaması
3 Pazar Yönlülük, Pazarlama Yönetimi ve Pazarlama Planlaması Süreci; Kurumsal Pazarlama Planlaması
4 Durum Analizi: Pazar Analizi, Durum Analizi: Rekabet Analizi
5 Ödev 1: Portföy Analizi
6 Rekabet Üstünlüğü Yaratmak
7 Ödev 2: Rekabetçi Stratejiler
8 Durum Analizi: Pazar Ölçümü
9 Karlılık ve Verimlilik Analizi
10 Alan Çalışması ve Endüstri Analizi Sunumları
11 Alan Çalışması ve Endüstri Analizi Sunumları
12 Alan Çalışması ve Endüstri Analizi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kotler, P. and K. L., Keller, (2006), Marketing Management, New Jersey: Prentice Hall.
2. Kotler, P. and Armstrong, G.(2010), Principles of Marketing, New Jersey: Prentice Hall, Inc., 13th Edition.
3. Guiltinan, J. P., Paul, G.W. and Madden, T.J. (1997), Marketing Management: Strategies and Programs, New York: McGraw Hill, Inc.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Tartışma
3. Grup çalışması
4. Sunumlar
5. Alan çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.20 + SUN * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı
Öğrenciler, yazılı ve test soruları içeren vize sınavı aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2. Ödev 1: Portföy Analizi
Gruplar, öğretim üyesinin belirlediği bir firmanın portföy analizini yapacaklar ve sınıfta bir sunumu gerçekleştireceklerdir.
3. Ödev 2: Rekabetçi Stratejiler
Gruplar, bir firma seçecek ve bu firmanın rekabetçi stratejilerini tartışacaklardır. Dersten önce firmayla ilgili bir araştırma yapacaklar ve sunum yapacaklardır.
4. Alan Çalışması ve Endüstri Analizi
Gruplar, seçtikleri endüstride faaliyet gösteren bir firmanın pazarlama stratejilerini gerçek pazarlama çevresinde gözlemleyerek bir endüstri analizi ve alan çalışması yapacaklardır. Öğrenciler, öğretim üyesi tarafından verilen formata bağlı kalarak yazılı bir rapor hazırlayacaklardır. Öğrencilerin, gözlemlerini sınıf arkadaşlarıyla sözlü sunum yaparak paylaşmaları beklenmektedir.

Değerlendirme Kriteri

1. Geç teslim edilen raporlar, değerlendirmeye alınmayacaktır.
2. Ödevler, tartışmalar ve sunumlar için hiçbir mazeret kabul edilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 3 36
Haftalık ders öncesi/sonrası Hazırlıklar (ders materyallerinin, konuların, makalelerin okunması vb.) 12 2 24
Vize sınavına hazırlık 1 20 20
Grup ödev hazırlama (Dönem projesi vb.) 3 10 30
Sunum Hazırlama 3 5 15
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155345
ÖK.25434
ÖK.354
ÖK.455
ÖK.55555