DERS ADI

: PASTACILIK

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SEC 3062 PASTACILIK SEÇMELİ 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

UĞUR LOKMAN

Dersi Alan Birimler

Gastronomi ve Mutfak Sanatları

Dersin Amacı

Pastacılık ile ilgili işleme teknolojileri ve hammaddelerin kullanımı konusunda bilgi sahibi olmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pastacılık ile ilgili gerekli teorik ve pratik beceriyi kazanma
2   Kullanılan teknikleri, malzemeleri ve ekipmanları tanıma ve
3   Pasta hazırlayabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Pastanenin tanımı
2 Pastane departmanında kullanılan temel araç ve gereçler
3 Mayalandırma tekniği
4 Mayalandırılarak hazırlanan pastalar
5 Pişirerek hamur hazırlama tekniği
6 Pişirerek hamur hazırlama tekniği
7 Tart, Galette, Pie, Quiche, Cobbler ve Crisp
8 Tart, Galette, Pie, Quiche, Cobbler ve Crisp
9 Cheesecake Yapımı
10 Çırpırılarak yapılan hamur hazırlama tekniği
11 Pasta yapımı
12 Pasta çeşitleri hazırlama I
13 Pasta çeşitleri hazırlama II
14 Pasta çeşitleri hazırlama III

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Türkan C. (2009) Yemek Repertuarı, Ankara: Sistem Ofset
Cake Craft and Decoration, Leicestershire: Cake & Craft co. Issue 93 -125
Greweling P. P. ( 2013) Chocolates and Confections, New Jersey: JohnWiley Sons
Stamm M. ( 2011) The Pastry Chef Apprantice, Massacushesetts : Quayside Pub

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Temel kavramların açıklanmasına yönelik ders sunumu.
2. Uygulama çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 FN Final
3 BNS BNS VZ*0.40+FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ*0.40+BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1.Vize Sınavı: Vize sınavı ders içeriğindeki konuları, ödevleri ve uygulamaları kapsamaktadır (%40).
2.Final Sınavı: Sınav ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).
3. Bütünleme Sınavı: Bütünleme sınavı ders içeriğindeki tüm konuları kapsayacaktır. Öğrenciler ders içinde yer alan tartışma, uygulama ve örnek olay çalışmalarından da sorumludur (%60).

Değerlendirme Kriteri

Öğrenci;
1. Pastacılık ile ilgili gerekli teorik ve pratik beceriye sahip olacaktır.
2 . Kullanılan teknikleri, malzemeleri ve ekipmanları açıklayabilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Derse ve derste yer alan uygulamalara katılım önemlidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ugur.lokman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 10:00-11:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavına Hazırlık 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35