DERS ADI

: Kültür Varlıklarının Yönetimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KMT 2009 Kültür Varlıklarının Yönetimi ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Kültürel Miras ve Turizm

Dersin Düzeyi

Önlisans

Ders Koordinatörü

NURCAN DURMAZ

Dersi Alan Birimler

Kültürel Miras ve Turizm

Dersin Amacı

Bilgi ve belge değeri taşıyan kültür varlığı kaynaklarının belgeleme ve tanımlama biçimlerini, önleyici koruma ve sınıflandırma sistemine ilişkin yöntemlerini, ulusal ve uluslararası yönetim formlarıyla birlikte inceleyerek kazanım sağlamasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Koleksiyon malzemesini yönetimini öğrenir.
2   Malzemenin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olur.
3   Koleksiyon malzemesinin müzeografik sürecini takip edebilir.
4   Açık arşiv ve erişim yöntemlerini yönetebilir.
5   Günümüzde gelişen teknolojiyle birlikte artan sanal müzecilik ve sanal arşiv yayım ve erişim yöntemlerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Kültür nedir Kültür varlıkları hakkında bilgilendirme
2 2. Arşiv ve Koleksiyonların müzeografik süreci
3 3. Kültür varlığını tanımlama biçimleri
4 4. Kültür varlığını belgeleme yöntemleri
5 5. Kültür varlığını önleyici koruma yöntemleri
6 6. Kültür varlığını depolama yöntemleri
7 7. Ara Sınav
8 8. Belge Yönetim Sistemleri
9 9. Dublin Core metada sistemi
10 10. Kültür varlığını sayısallaştırma teknikleri
11 11. Sayısal verilerin sanal ortama aktarımı
12 12. Sayısal verilere erişim biçimleri
13 13. Kültür varlıklarını sergileme yöntemleri
14 14. Sergileme alanlarında aydınlatma
15 15. Genel Değerlendirme
16 16. Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ayaokur, A. (2014). Mu zelerde Bilgi Yönetimi. Ankara: VEKAM Yayınları Araştırma Dizisi 1.

Dallas, C. (1994). A New Agenda for Museum Information Systems. Problems and Potentials of Electronic Information in Archaeology (s. 251-264). London (UK): British Academy & Council for British Archaeology.

Makepeace, C. E. (1985). Ephemera: A book on its collection, conservation and use. Michigan: Gower.

Schellenberg, Theodore R. (2008). Arşivsel Değerlendirme İlkeleri. (İ. Keskin, & İ. Bozan, Du ) İstanbul: Yeditepe Yayınevi.

Tonta, Y. (2019). Ku ltu rel Miras Yönetiminde Bellek Kurumlarının Rolu . digitalSSM Arşiv ve Araştırma Alanı. İstanbul: Sakıp Sabancı Mu zesi Dijital Koleksiyonları ve Arşivleri.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Yüz-yüze konu anlatımı, sunumlar ve ödevler

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.50 +FN * 0.50
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.50 + BUT * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve dönem sonu sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılmak ve dersin gerekliliklerini yerine getirmek zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nurcan.durmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belirtilen programda yer alan günlerdir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 5 1 5
Final Sınavına Hazırlık 14 2 28
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15432
ÖK.2544
ÖK.34
ÖK.45434
ÖK.554343