Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GİZEM ÇALIBAŞI KOÇAL |
Dersi Alan Birimler |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Amacı |
Dinamik hücresel değişimleri eş zamanlı izlemeyi gerekli kılan yaklaşım, ancak insan genom analizinin tamamlanması sürecinde gelişen teknoloji ile klinik çalışmalara yansımıştır. Genom çalışmaları; hastalıkların moleküler temellerini anlamamızı sağlamıştır. Teknolojinin gelişmesi ile ortaya çıkan çoklu yüntemler ise hızla değişen hücresel fonksiyonları eş zamanlı olarak incelememize olanak sağlamıştır. Omik teknolojileri ile kanser gibi çok nedenli hastalık araştırmalarında, işlevsel ve düzenleyici yolakları ayrımlayan ve tanımlayan, doku ve biyolojik sıvılarda hastalığın nedeni olan moleküler yapıları belirleyen, hastalık evrelerini ya da hastalığa, kişiye ve ilaca özgü farklılıkları ortaya koyan çok değerli verileri üretmektedir. Ders Kapsamında; |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
An Omics Perspective on Cancer Research. Springer. 2010 Editors: Cho, William Chi-Sing (Ed.)
|
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ders anlatımı, konuların ders içi etkinliklerle (sunum ve ödevlerle) pekiştirilmesi ve tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1-Sınav değerlendirmesi ile öğrenme kazanımlarından ÖK1, ÖK2, ÖK3 ve ÖK4'ü açıkça tanımlayabilir.
|
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
gizem.calibasi@deu.edu.tr ; 0 232 412 58 35 |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 14:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|