Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Translasyonel Onkoloji Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. YASEMİN BAŞBINAR |
Dersi Alan Birimler |
Halk Sağlığı Doktora |
Dersin Amacı |
Sağlık alanında yeniliklerin uygulamaya geçmesinde başarı nadirdir; yol daha uzun, daha kıvrımlı ve her zamankinden daha pahalıdır. Başarı olasılığını artıran üç ilke: hem işbirliği hem de yenilik kültürü, teknoloji transferine sistematik bağlılık ve disiplinler arası uzmanlarından oluşan bitişik bir ekosistem. Tersine, beş kilit başarısızlık noktası: hedefli bir sürecin olmaması, icat = yenilik varsayımı, eksik bir ekip, yetersiz kaynaklar ve kültürel desteğin olmamasıdır. Bu ilkeler tek başına başarı için bir formül oluşturmaz; ancak farkındalık ve iyi uygulamalar başarı olasılığını artırabilir. Bu ders kapsamında sağlık alanında başarılı ürün geliştirme için gerekli farkındalık yapılandırılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Medical Innovation-Science, technology and practice. Edited By Davide Consoli, Andrea Mina, Richard R. Nelson, Ronnie Ramlogan. ISBN 9780367668686. Routledge Press (2020). |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Teorik ders anlatımı, konuların ders içi etkinliklerle (sunum ve ödevlerle) pekiştirilmesi ve tartışılması |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Sınav ile; |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Prof Dr Yasemin Başbınar |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Perşembe 14:00-15:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|