DERS ADI

: Amerikan Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6126 Amerikan Tarihi II SEÇMELİ 3 0 0 11

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere, İç Savaş sonundan günümüze kadar olan süreçte Amerikan tarihinin önemli olaylarını anlatmaktır; Amerika'nın nasıl süper güç haline geldiği ve bunun ülke içi ve ülke dışı siyasetteki yansımaları tartışılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan İç Savaşından günümüze kadar olan dönemdeki olayların tarihsel, ekonomik, toplumsal ve politik temellerini anlama;
2   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma;
3   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki Amerikan tarihinin belli başlı olay ve olgularını tanımlayabilme;
4   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki tarihsel olguları ve prensipleri tanıyabilme;
5   İç Savaş sonrasından günümüze kadar olan dönem içindeki olan tarihsel, politik, ekonomik ve kültürel olayları yeni koşullara uygulayabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Batının Gelişimi:1877-1900
2 Teknoloji ve Sanayileşme Dönemi Şehir Yaşamı:1877-1920
3 Parıltılı Dönem ve Yenilikçi Hareketler. 1877-1920
4 Yayılmacı Düşler:1865-1914
5 ABD 1. Dünya Savaşında:11914-1920
6 Büyük Buhran ve Yeni Oluşum:1929-1941
7 Sıkıntılarla Dolu Dünyada ABD:1920-1941
8 ARA SINAV
9 II. Dünya Savaşı:1941-1945
10 Soğuk Savaş Dönemi:1945-1961
11 Çalkantı Dolu Yıllar: 1960lar ve 1970ler
12 Ayrımların Keskinleşmesi: 1980ler
13 Global Dünya ve 1990lar
14 Yeni Milenyum
15 Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

A Bailyn, Bernard, et al. The Great Republic: A History of American People. 13th ed. Lexington: D.C. Heath and Company, 1985. Print.
Brinkley, Alan. American History: A Survey. 13th ed. Boston: McGraw Hill, 2009. Print.
Norton, Mary Beth, et al. A People and a Nation: History of the United States .7th ed. Boston: Houghton Mifflin Company, 1991. Print.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

İlan edilecektir

Değerlendirme Kriteri

1. Temel kavramları doğru bir şekilde anlayabilme ve tanımlayabilme
2. İlgili kavramları birbiriyle ilişkilendirme ve bağlamında kullanabilme.
3. Verilen bir metni ya da söylemi analiz etme ve ders içeriğinde geçen terminolojiyi etkin bir şekilde kullanma.
4. Dilin doğru ve etkili bir şekilde kullanılması.
5. Öğrenilen bilgileri gerçek dünya örnekleriyle ilişkilendirme ve uygulama.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 katılım zorunludur.
Öğrencilerin derse ilgili haftanın metnini okumuş ve tartışmaya hazır gelmeleri gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 30 30
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Sunum Hazırlama 13 10 130
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 265

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.153
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.43
ÖK.54