Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Tarih Doktora |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ MURAT KILIÇ |
Dersi Alan Birimler |
Tarih Doktora |
Dersin Amacı |
Roma portre sanatı, MÖ 3. yüzyıldan itibaren sağlam bir zeminde gelişmeye başladı. MS 3. yüzyıla doğru üst seviyede bir başarı gösterilerek seçkin eserler ortaya konuldu. Böyle bir başarıda, realist yaklaşım belirleyici ve ayırt edici bir etmendi. Portrecilik, çok çeşitli alanlarda kendini gösterdi. Roma emperyalist siyasetinde, özellikle Augustus'tan başlayarak güçlü bir propaganda aracına dönüştü. Benzer şekilde, eyaletlerdeki seçkin egemen sınıfların kamuya kendilerini takdim ederlerken kullandıkları etkili yollardan biriydi. Roma İmparatorluk Dönemi portreleriyle zamanın gündelik yaşamı, moda stilleri, siyaseti ve kültürel bakış açısı algılanabilmektedir. Bu bağlamda, dersin amacı, Roma İmparatorluk Dönemi portre sanatının gelişim çizgisini takip etmek, siyasal ve sosyal alanlardaki kullanımını incelemektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Albertson, F.C., 1981. The Sculptured Portraits of Lucius Verus and Marcus Aurelius (AD 161-180): Creation and Dissemination of Portrait Types. Diss. Bryn Mawr. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1-) Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1-) ÖÇ 1-3 ara sınavla |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70'ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
murat.kilic@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|