DERS ADI

: Türk-Amerikan İlişkileri Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6105 Türk-Amerikan İlişkileri Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. FÜSUN ÇOBAN DÖŞKAYA

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı Türk Amerikan ilişkileri tarihini ve günümüz Türk Amerikan ilişkilerini karşılaştırmalı olarak öğrenmektir. Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti dönemlerinde iki ülkenin ilişkilerini karşılaştırmak ve dünya uluslararası ilişkileri içinde incelemektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Amerikan Dış Politikasını Amerikan tarihinin farklı dönemlerini göz önüne alarak öğrenmek
2   Türk Amerikan ilişkilerini Osmanlı İmparatorluğu dönemi içinde öğrenmek
3   Türk Amerikan ilişkilerini Türkiye Cumhuriyeti dönemi içinde öğrenmek
4   Amerikan Dış Politikası içinde Türkiyenin yerini öğrenmek
5   Amerikan Dış Politikası içinde Türk Amerikan ilişkilerinin önemini öğrenmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Amerikan Dış Politikasının öğrenilmesinin önemi
2 Amerikan Dış Politikasını anlamak ve onun kompleks yapısı
3 Analitik çerçeve içinde Amerikan Dış Politikasını çalışmak
4 Amerikan Dış Politikasının tarihi
5 Soğuk Savaş dönemi
6 Soğuk Savaş dönemi sonrası
7 Küresel yapı ve ABD gücü
8 Ara sınav
9 Sınıf Tartışması
10 Amerikanın gücünü tekrar toparlaması
11 ABD'nin Osmanlı İmparatorluğundan haberdar oluşu
12 Osmanlıda Amerikan misyonerleri
13 ABD Osmanlı devleti arasında diplomatik ilişkinin kurulması
14 ABD ve Osmanlıdaki Doğu Sorunu
15 Balkanlarda milliyetçilik
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Rosati, Jerel. The Politics of United States Foreign Policy, Belmont California, Wadsworth Thomson Learning, 2003.
Kissinger, Henry. Does America Need a Foreign Policy: Toward the Diplomacy of 21st Century, New York, Simon&Schuster Publication, 2002.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Öğrencilere interaktif sunumlarla konuyu açıklamak ve görsel materyallerle desteklemek, ardından öğrenci tartışmalarıyla konuyu derinlemesine analiz etmek.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

ilan edilecektir

Değerlendirme Kriteri

1. Temel kavramları doğru bir şekilde anlayabilme ve tanımlayabilme
2. İlgili kavramları birbiriyle ilişkilendirme ve bağlamında kullanabilme.
3. Verilen bir metni ya da söylemi analiz etme ve ders içeriğinde geçen terminolojiyi etkin bir şekilde kullanma.
4. Dilin doğru ve etkili bir şekilde kullanılması.
5. Öğrenilen bilgileri gerçek dünya örnekleriyle ilişkilendirme ve uygulama.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. 70% attendance is compulsory.
2. It is important to attend classes and come to class by reading the subject beforehand.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

fusun.doskaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 08:30-09:30
Salı 08.30-09:30

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 15 15
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 3 10 30
Ödev Hazırlama 13 3 39
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.144
ÖK.255
ÖK.3
ÖK.44
ÖK.53