DERS ADI

: Ermeni Sorunu(Türk-Ermeni Metinlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6091 Ermeni Sorunu(Türk-Ermeni Metinlerinin Karşılaştırılarak İncelenmesi) SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. DİLŞEN İNCE ERDOĞAN

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Modernleşme sürecinde ulus-devlet kavramının ortaya çıkışı ve bu süreçte Ermeni nin ulusal kimlik inşasının Osmanlı Millet Sistemi ile birlikte dış etkilerle (emperyalizm, Fransız Devrimi) şekillenişini ortaya koymaktır. 1915 olayları ile ilgili Türk ve Ermeni iddialarını objektif tarih metodolojisi çerçevesinde karşılıklı olarak değerlendirebilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Osmanlı Millet Sistemi hakkında bilgi sahibi olmak (D1)
2   Ulus Devlet kavramının inşa sürecini ve milliyetçilik akımlarına etkisini kavramak (D2)
3   Milliyetçilik kuramlarını öğrenmek ve bu çerçevede Ermeni ulusal kimliğinin oluşumunu incelemek (D3)
4   Ermeni Sorununa ilişkin Türk ve Ermeni iddialarını analiz etmek (D4)
5   Ermeni Sorununun Türkiye nin dış politikasına olan etkisini değerlendirmek (D5)

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Modernite ve Ulus-Devlet Kavramı
2 Osmanlı Devleti nde Millet Sistemi ve Milliyetçilik Kuramları
3 Ermeni Ulusal Kimliğinin Oluşumu ve 1915 Olaylarının etkisi
4 Ermenilerin devletleşme çabası ve emperyalizmin etkisi
5 Arşivler ve Ermeni Sorunu I
6 Arşivler ve Ermeni Sorunu II
7 İttihat Terakki ve Ermeni Sorunu
8 Ara Sınav
9 Milli Mücadele Dönemi Ermeni Meselesi
10 Cumhuriyet Dönemi Ermeni Meselesi
11 Diaspora ve Ermeni Meselesi
12 Propaganda ve Ermeni Meselesi
13 Osmanlı/Türk Belgelerine göre Ermeni Sorunu
14 Karşılıklı Olarak belgelerin değerlendirilmesi
15 Ermeni Belgelerine göre Ermeni Sorunu
16 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar: Ana kaynak:
Bilal N. Şimşir, Osmanlı Ermenileri, Bilgi Yayınevi, Mart 1986.
Taner Timur, 1915 ve Sonrası Türkler ve Ermeniler, İmge Kitabevi Yayınları, Nisan 2001.
Boğos Levon Zekiyan, Ermeniler ve Modernite Gelenek ve Yenileşme / Özgüllük ve Evrensellik Arasında Ermeni Kimliği, Aras Yayıncılık, Kasım 2001.
Gerard J. Libaridian, Ermenilerin Devletleşme Sınavı Bağımsızlıktan Bugüne Ermeni Siyasi Düşünüşü, İletişim Yayınevi, 2001.
Taner Akçam, İnsan Hakları ve Ermeni Sorunu İttihat ve Terakki'den Kurtuluş Savaşı'na, İmge Kitabevi Yayınları, Mart 1999.
Yardımcı kaynaklar:
Taner Akçam, Ermeni Tabusu Aralanırken: Diyalogdan Başka Bir Çözüm Var mı Su Yayınları,2002.
Ocak Vartan Artinian, Osmanlı Devleti'nde Ermeni Anayasası'nın Doğuşu 1839-1863, Aras Yayıncılık, 2004.
Halil Berktay, 1915 Ermeni Trajedisi, Nokta Dergisi yay., 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Sunum
2. Seminer Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4-5: Dönem ödevi raporu ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

dilsen.inceerdogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 11.00-12.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 30 30
Vize Sınavı 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.12
ÖK.24
ÖK.3453
ÖK.4
ÖK.55