DERS ADI

: Karşılaştırmalı Yakınçağ Siyasi Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6085 Karşılaştırmalı Yakınçağ Siyasi Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BİLGİN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Devrimler ve ideolojiler çağında meydana gelen siyasi gelişmelerin karşılaştırmalı yöntem kullanılarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu ders ile 19. ve 20. Yüzyıllarda farklı coğrafyalarda ortaya çıkan siyasi olayların yarattığı etkileri, birbirleri ile bağlantıları ve dünyanın siyasi açıdan geçirdiği değişimin günümüze yansımalarını irdeleyerek bütünsel bir tarihsel perspektif sağlanması hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yakınçağ Siyasi Tarihinin Kapsamı ve belli başlı kaynaklarını bilmesi
2   Avrupa Siyasi Tarihinin temel sorunlarını sıralayabilmesi
3   Osmanlı Siyasi Tarihinin temel sorunlarını irdeleyebilmesi
4   Ulus-devlet modelinin gelişim sürecini karşılaştırmalı olarak analiz edebilmesi
5   Siyasi akımlar ve yarattığı etkileri değerlendirebilmesi
6   Yakınçağ Siyasi tarihi konusunda karşılaştırmalı yönteme uygun sunum yapabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yakınçağ Siyasi Tarihinin Kapsamı
2 Karşılaştırmalı Yöntem hakkında
3 İhtilaller Çağı
4 Ulus-devlet Çağı
5 Milliyetçilik Çağı
6 Emperyalizm Çağı
7 İttifaklar Çağı
8 İttifaklar Çağı
9 İdeolojiler Çağı
10 Demokrasi Çağı
11 Ödev Sunumları
12 Ödev Sunumları
13 Değerlendirme
14 Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Oral Sander, Siyasi Tarih İlkçağlardan 1918 e, İmge Kitapevi Yayınları, Ankara
Oral Sander, Siyasi Tarih (1918-1994) İmge Yayınları Ankara
Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınları, İstanbul 2006
J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, İnkılap Yayınları, İstanbul 2010
H. Schulze, Avrupa da Ulus ve Devlet, Literatür Yayınları, İstanbul 2005
Murat Sarıca, 100 Soruda Fransız İhtilali, Gerçek Yayınevi, İstanbul
S.J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler 1789-1980, Dost Kitabevi, Ankara 2002
R.H.Davison, Osmanlı İmparatorluğu nda Reform 1856-1876, Agora Kitaplığı, İstanbul 2005
İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, Timaş Yayınları, İstanbul
Niyazi Berkes, Türkiye de Çağdaşlaşma, YKY, İstanbul 2002
M. S. Anderson, Doğu Sorunu 1774-1923, YKY, İstanbul 2000
E.Z. Karal, Osmanlı Tarihi, TTK, V-IX ciltler Ankara 2011

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders Anlatımı
2. Tartışma
3. Öğrenci Sunumu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ.1-3 ara sınavda değerlendirilecektir.
ÖÇ.1-5 final sınavında değerlendirilecektir.
ÖÇ 6 Seminer Ödevi olarak değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2.Derse katılmamış olmak ev ödevinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir.
3. Ara sınav, ödev ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Tel: 301 87 47 bilgin.celik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders anlatımı 14 3 42
Final Sınavı 1 30 30
Vize Sınavı 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.13
ÖK.255
ÖK.33
ÖK.45
ÖK.5
ÖK.64