DERS ADI

: Karşılaştırmalı Eğitim Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TAR 6075 Karşılaştırmalı Eğitim Tarihi SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Tarih Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİH TINAL

Dersi Alan Birimler

Tarih Doktora

Dersin Amacı

Doktora öğrencilerinin Dünya da ve Türkiye de eğitim sistemlerinin gelişim süreçlerinin karşılaştırmalı olarak incelemesine yardımcı olmak, tarihsel birikimden yararlanarak Dünya da ve Türkiye de insan yetiştirme düzeni ve dönüşümlerini öğrenmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih boyunca eğitim sisteminin temellerini değerlendirebilmesi
2   Tarihsel süreç içerisinde eğitim alanındaki fikirsel gelişim hakkında bilgi sahibi olabilmesi
3   Tarihsel süreç içerisinde eğitim alanındaki kurumsal gelişim hakkında bilgi sahibi olabilmesi
4   Tarihsel süreç içerisinde eğitim uygulamaları ve önemli deneyimleri karşılaştırmalı değerlendirebilmesi
5   İnsan tarihi boyunca uygulanan eğitim sistemler ile Türk eğitim sistemini karşılaştırabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim ile ilgili genel kavramlar
2 Antik çağ eğitim tarihi, Atina sitelerinde eğitim
3 Sofistlerin eğitim görüşleri, Helenistik eğitim
4 Roma'da eğitim
5 Hıristiyanlık çağı eğitimi, Ortaçağ eğitimi ve eğitim kurumları
6 Rönesans dönemi genel özellikleri ve eğitim görüşü
7 Reform dönemi eğitimi
8 Ara sınavı
9 Aydınlanma çağı genel özellikleri ve eğitim görüşleri, Aydınlanma çağı eğitimi
10 Alman klasiklerinin ve idealistlerinin eğitim görüşleri
11 Endüstrileşme çağı genel özellikleri ve eğitim anlayışı
12 İslamiyet öncesi Türklerde Eğitim
13 Osmanlı Eğitim Sistemi
14 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Politikaları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Cook, T. G. The History of Education in Europe (1974)
Cubberley, Ellwood. The history of education (1920)
İlhan Tekeli-Selim İlkin, Osmanlı İmparatorluğu nda Eğitim ve Bilgi Üretim Sisteminin Oluşumu ve Dönüşümü, Ankara 1993
Kemal Aytaç, Avrupa Eğitim Tarihi, Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi, Ankara, 1980.
Lee, Thomas H. C. Education in traditional China: a history (2000)
Orhan Koloğlu, Cumhuriyet Dönemi Eğitim Tarihi, İletişim yay., İstanbul, 1992
Osman Ergin, Türk Maarif Tarihi, 5 cilt, Eser Kültür Yay., İstanbul, 1977.
Parkerson Donald H., and Jo Ann Parkerson. Transitions in American education: a social history of teaching
Peterson, Penelope et al. eds. International Encyclopedia of Education (3rd ed. 8 vol 2010)
Sharma, Ram Nath. History of education in India (1996)
Thelin, John R. A History of American Higher Education (2011)
Whitehead, Barbara J. Women's education in early modern Europe: a history, 1500-1800 (1999)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Konu ile ilgili temel literatürün incelenmesi ve derslerde konunun tartışılması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1-Vize sınavı ile öğrencinin; Antik çağ eğitim tarihi Atina sitelerinde eğitim Sofistlerin eğitim görüşleri Helenistik eğitim Roma'da eğitim Hıristiyanlık çağı eğitimi Ortaçağ eğitimi ve eğitim kurumları Rönesans dönemi genel özellikleri ve eğitim görüşü Reform dönemi eğitimi üzerine bilgileri sınanır.
2-Yılsonu sınavı ile öğrencinin; Aydınlanma çağı genel özellikleri ve eğitim görüşleri Aydınlanma çağı eğitimi Natüralist eğitim Alman klasiklerinin ve idealistlerinin eğitim görüşleri Endüstrileşme çağı genel özellikleri ve eğitim anlayışı Metot çağı eğitimi Üstün insan eğitimi İslamiyet öncesi Türklerde eğitim, Osmanlı ve Cumhuriyet dönemlerinde Türkiye de eğitim üzerine bilgisi sınanır.
3- Yarıyıl içi çalışma ile öğrencinin Türk eğitim tarihine ilişkin bir konuda çalışma yapması sağlanır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melih.tinal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavı 1 30 30
Final Sınavı 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Vize Sınavı 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.134
ÖK.235
ÖK.345
ÖK.44
ÖK.5