DERS ADI

: Fizyolojik Psikolojide İleri Çalışmalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6126 Fizyolojik Psikolojide İleri Çalışmalar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NAKŞİDİL TORUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Dersin ilk bölümünde davranışın altında yatan fizyolojik mekanizmaların açıklanması amaçlanmaktadır. Bu bölümde davranış ile ilişkili beyin mekanizmalarının mikro ve makro düzeyde işleyişine yönelik bilgilerin ele alınması planlanmaktadır. Dersin ikinci bölümü uykunun işlevi, uykunun altında yatan fizyolojik mekanizmalar, bilişsel işlevler ve uyku arasındaki ilişki hakkında genel bir bakış sunacaktır. Uykunun bellek, dikkat, bilişsel kontrol, öğrenme, duygu işleme gibi beynin çeşitli işlevleri üzerindeki rolü makaleler üzerinden tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler nöral iletimin mekanizmalarını açıklayabileceklerdir
2   Öğrenciler merkezi sinir sistemini ve birimlerini tanımlayabileceklerdir
3   Öğrenciler uyku alanı için gerekli olan kavram ve terminolojiyi açıklayabileceklerdir
4   Öğrenciler uykunun işlevlerini ve altında yatan mekanizmaları açıklayabilecektir
5   Öğrenciler bilişsel işlevler ve uyku arasındaki ilişkiyi açıklayabileceklerdir
6   Öğrenciler uykunun öğrenme, bellek, dikkat,yönetici şlevler, duygu işleme gibi beynin çeşitli işlevleri üzerindeki rolünü açıklayabileceklerdir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Nöral iletim
3 Nöroanatomiye giriş
4 Uyku ve uyanıklık
5 Uyku ile ilişkili beyin mekanizmaları
6 Genel değerlendirme ve konu tekrarı
7 Ara sınav
8 Uykunun fonksiyonları
9 Dikkat ve uyku
10 Yönetici işlevler ve uyku
11 Öğrenme ve uyku
12 Bellek ve uyku
13 Duygular ve uyku
14 Uyku bozukluklarında bilişsel bozulmalar
15 Genel değerlendirme ve konu tekrarı
16 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Gazzaniga, M. S., Ivry, R.B., & Mangun, G.R. (2019) Cognitive neuroscience: The biology of mind. (5th Ed). NY:, USA:Norton.
Kalat, J. W. (2019). Biological psychology. Boston, MA, USA: Cengage.
McNamara, P. (2019). The neuroscience of sleep and dreams. Cambridge University Press.
Yazihan Torun, N. (2023). Fizyolojik psikoloji.(2nd Ed). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

İlgili web kaynaklar:

https://www.learner.org/search/ _sft_series-type=classroom-resources&_sf_s=brain&_sft_grade-level=college-adult&_sft_subject=science
http://www.williams.edu/imput/
http://faculty.washington.edu/chudler/introb.html#bb
http://brainmuseum.org/index.html
https://www.biology-pages.info/E/ExcitableCells.html
http://www.cf.ac.uk/biosi/staffinfo/jacob/teaching/sensory/ear.html
https://www.sleepfoundation.org/teens-and-sleep
https://dreams.ucsc.edu/
http://www.exploratorium.edu/memory/index.html

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders kapsamını oluşturan konular ders sorumlusunun moderatörlüğünde öğrencilerin yoğun katılımıyla tartışmalı olarak ele alınacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Final

Değerlendirme Kriteri

Bir vize ve bir final sınavı yapılacaktır. Sınavlarda bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu sorular yer alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

naksidil.yazihan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 15:45-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 7 7
Sunum Hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1444455
ÖK.2455554
ÖK.3455554
ÖK.4455444
ÖK.5555544
ÖK.6444444