DERS ADI

: Sosyal Biliş ve Bellek

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6093 Sosyal Biliş ve Bellek SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. İNCİ BOYACIOĞLU BAL

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, benlik sistemi ve bellek deneyimleri arasındaki ilişkinin irdelenmesidir. Belleğin, benliği nasıl temellendirdiği ve benlik açısından ne tür işlevler üstlendiği incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal psikoloji bağlamında sosyal biliş ve bellek ile ilgili temel kavramları tanımlayabilmesi
2   Sosyal psikoloji bağlamında sosyal biliş ve bellek ile ilgili kuram ve modelleri açıklayabilmesi
3   Çağdaş sosyal biliş ve bellek ilişkisine yönelik çalışmalara ilişkin örnekler verebilmesi
4   Sosyal biliş ve bellek ilişkisine yönelik çalışmaların psikoloji alt alanları için önemini tanımlayabilmesi
5   Sosyal biliş ve bellek ilişkisi konusunda yapılan güncel araştırmaları takip edebilmesi
6   Sosyal biliş ve bellek ilişkisi konusunda alandaki gelişmelere bilimsel katkı sağlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Biliş ve Bellek İlişkisinde Temel Psikolojik Yaklaşımlar
2 Sosyal Biliş ve Bellek İlişkisinde Temel Psikolojik Yaklaşımlar
3 Sosyal Biliş ve Bellek İlişkisinde Temel Psikolojik Yaklaşımlar
4 Sosyal Biliş ve Bellek Gelişiminde Psikososyal Etkenler
5 Sosyal Biliş ve Bellek Gelişiminde Psikososyal Etkenler
6 Sosyal Biliş ve Bellek Gelişiminde Psikososyal Etkenler
7 Ara sınav
8 Sosyal Biliş, Bellek ve Duygular
9 Sosyal Biliş, Bellek ve Duygular
10 Sosyal Biliş, Bellek ve Bireysel Farklılıklar
11 Toplumsal Cinsiyet, Sosyal Biliş ve Bellek
12 Toplumsal Cinsiyet, Sosyal Biliş ve Bellek
13 Sosyal Biliş, Bellek ve Kültür
14 Sosyal Biliş, Bellek ve Kültür

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Remembering Our Past: Studies in Autobiographical Memory, 2005, Rubin, D. C. (Ed.), Cambridge: Cambridge University Press.
Autobiographical Memory and the Construction of a Narrative Self. 2012, Fivush, R. & Haden, C. A. (Eds.). London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
The self and memory. 2004. Beike, L., Lampinen, J. M., & Behrend, D. A. (Eds.). New York: Psychology Press.
Memory in the Real World. Cohen, G. C. & Conway, M. A. (Eds.). 2008. New York: Psychology Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Soru-Yanıt
Sunum
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS* 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT* 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Ödev
3. Final

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 3-5: Finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

inci.boyacioglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 14.00-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.15544
ÖK.25544
ÖK.3554544
ÖK.45544
ÖK.55544
ÖK.65455