DERS ADI

: Bilişsel İşlev Değerlendirmeleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6112 Bilişsel İşlev Değerlendirmeleri SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ CEREN HIDIROĞLU ONGUN

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilişsel işlevlere odaklanan klinik nöropsikoloji ve nörobilim ile ilgili temel kuram ve uygulamaları incelemek, bu alandaki genel durum ve rahatsızlıklara yönelik değerlendirme ilke ve araçlarını gözden geçirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik nöropsikoloji ve nörobilimin temel kavram ve kuramlarını tanımlayabilmesi
2   Temel işlevler ve problemleri birbirinden ayrıştırabilmesi
3   Bu alandaki klinik rahatsızlıkları ve genel özelliklerini kavrayabilmesi
4   Başvuru gerekçesine göre değerlendirme sürecini örneklendirebilmesi
5   Bilişsel işlevleri değerlendiren bir dizi ölçüm aracını içeriği ile listeleyebilmesi
6   Bilişsel işlevleri değerlendiren güncel kuram ve çalışmaların takip edilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, nörobilim ve nöropsikolojiye giriş
2 Sinir sistemi ve nöroanatomi
3 Nörodejeneratif bozuklukların klinik bulguları I
4 Nörodejeneratif bozuklukların klinik bulguları II
5 Nöropsikolojik değerlendirme I
6 Nöropsikolojik değerlendirme II
7 Nöropsikolojik değerlendirme III
8 Nöropsikolojik test bataryaları I
9 Nöropsikolojik test bataryaları II
10 Nöropsikolojik test bataryaları III
11 Bilişsel egzersizler
12 Bilişsel rehabilitasyon
13 Psikofarmakoloji
14 Psikofarmakoloji

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Holtz, J. L. (2010). Applied Clinical Neuropsychology. New York: Springer Publishing Company
Haberland, C. (2007). Clinical Neuropathology: Text and Color Atlas. New York: Demos Medical Publishing Inc.
Synder, P. J. (2006). Clinical Neuropsyhology: A Pocekt Handbook for Assessment. New York: APA Publishing.
Lezak, M. D. (2004). Neuropsychological Assessment. Oxford: Oxford University Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru-cevap
Ders
Tartışma
Ödev
Rapor

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.50 + YYS* 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.50 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Arasınav
2. Ödev
3. Final

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-2: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 3-5: Ödev/rapor ve finalde sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70'ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

derya.emek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 15.45-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 15 15
Kitap Okuma 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1454
ÖK.2455
ÖK.3545
ÖK.445
ÖK.5445
ÖK.6555555