DERS ADI

: Beyin Sağlığı ve Bilişsel Yaşlanma

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6106 Beyin Sağlığı ve Bilişsel Yaşlanma SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. DERYA DURUSU EMEK SAVAŞ

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, beyin sağlığı ve yaşlanmayı etkileyen fizyolojik, bilişsel ve sosyal faktörler ile fizyolojik ve patolojik yaşlanmaya yönelik ilaç dışı müdahaleleri derinlemesine irdelemek, temel kavram ve kuramlarını tartışmak ve güncel literatür bulgularını gözden geçirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşlanmayla ilişkili temel kavram ve teorileri tanımlayabilmesi
2   Yaşlanmaya ilişkin fizyolojik, bilişsel ve sosyal faktörleri irdeleyebilmesi
3   Beyin sağlığı ve sağlıklı yaşlanmayı destekleyen uygulamaları açıklayabilmesi
4   Patolojik yaşlanmaya yönelik ilaç dışı müdahale uygulamalarını açıklayabilmesi
5   Fizyolojik ve patolojik yaşlanmaya yönelik güncel bulguları derleyip yorumlayabilmesi
6   Fizyolojik ve patolojik yaşlanmaya yönelik ilaç dışı müdahale araştırmalarını tasarlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beyin Sağlığı ve Sağlıklı Yaşlanma
2 Patolojik Yaşlanma
3 Yaşlanmaya İlişkin Fizyolojik Faktörler
4 Yaşlanmaya İlişkin Bilişsel Faktörler
5 Yaşlanmaya İlişkin Bilişsel Faktörler
6 Yaşlanmaya İlişkin Bilişsel Faktörler
7 Beyin Sağlığının Sosyal Belirleyicileri
8 Beyin Sağlığı ve Sağlıklı Yaşlanmayı Destekleyen Uygulamalar
9 Beyin Sağlığı ve Sağlıklı Yaşlanmayı Destekleyen Uygulamalar
10 Beyin Sağlığı ve Sağlıklı Yaşlanmayı Destekleyen Araştırmaların Tasarımı
11 Patolojik Yaşlanmaya Yönelik İlaç Dışı Müdahaleler
12 Patolojik Yaşlanmaya Yönelik İlaç Dışı Müdahaleler
13 Patolojik Yaşlanmaya Yönelik İlaç Dışı Müdahale Araştırmalarının Tasarımı
14 Gözden Geçirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Elisabeth Sherman, Jing Tan, and Marianne Hrabok (2022). A Compendium of Neuropsychological Tests: Fundamentals of Neuropsychological Assessment and Test Reviews for Clinical Practice. 4th Edition. Oxford University Press.

Muriel Deutsch Lezak et al. (2012) Neuropsychological Assessment. 5th Edition. Oxford University Press.

Konuyla ilgili güncel makaleler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Literatür derlemesi
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.20 + YYC* 0.40 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.20 + YYC * 0.40 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ara Sınav
Ödev
Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin güncel yaşlanma araştırmaları hakkında bir ödev ve bir sunum hazırlamaları beklenmektedir. Ayrıca, bilgi, kavrama, analiz, yorumlama ve sentez düzeylerinde açık uçlu soruların yer aldığı bir vize ve bir final sınavı yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Yönetmelik gereği, derslere %70 devam zorunludur.
Dersler yüz yüze yapılmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

derya.emek@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Perşembe 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555444
ÖK.2554544
ÖK.3545555
ÖK.4555555
ÖK.5555555
ÖK.6545555