DERS ADI

: Klinik Psikolojide Etik Uygulamalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
PSİ 6069 Klinik Psikolojide Etik Uygulamalar SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Psikoloji Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLAY DİRİK

Dersi Alan Birimler

Psikoloji Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, klinik psikoloji uygulamalarına özel etik ilke ve kuralların ve karar verme sürecinin gözden geçirilmesi, sıkça karşılaşılan etik ikilemlerin ele alınması ve örnek olaylar üzerinden uygulamalar ile mesleki etik bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Klinik psikoloji uygulamalarında geçerli olan etik ilke ve kuralları listeleyebilmesi
2   Alanda sıkça karşılaşılan etik ihlal ve suiistimalleri tartışabilmesi
3   Etik ikilemlere ilişkin karar verme sürecini kavrayabilmesi
4   Mesleki etik ile ilgili bilgi ve becerisini çeşitli örnek olaylara uyarlayabilmesi
5   Etik ilke ve uygulamaları yönelik güncel literatür bilgi ve bulgularını derleyerek yorumlayabilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders tanıtımı, gerekleri, klinik psikolojide etik ilke ve kurallar
2 TPD, APA, BPA Etik Yönetmelikleri
3 Klinik Psikoloğun Rolü, Görevleri ve Sorumlulukları
4 Etik Karar Verme Süreci
5 Yetkinlik, Bakım, Güç ve İlgi
6 Mesleğe İlişkin Tabu ve Mitler
7 Psikoterapide Etik İlke ve İkilemler
8 Psikolojik Değerlendirmede Etik İlke ve İkilemler
9 Güncel İkilemler ve Çözüm Yolları
10 Gizlilik İhlalleri
11 Çoklu İlişkiler
12 Mesleki Yetkinlik
13 Mesleğin Kamuoyuna Sunumu
14 Uygulamada Sınırlar ve Açılım

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Bersoff, D. N. (2006). Ethical Conflicts In Psychology. Washignton: American Psychological Association.
2) Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunlar (2002). Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları, Ankara.Corey, G., Corey, M., J., & Callanan, P. (2007). Issues and Ethics in the Helping Professions. New York: Thompson Inc.
3) Ford, G. G. (2000). Ethical Reasoning In The Mental Health Professions. New York: CRC Press.
4) Knapp, S. J., & Vandecreek, L. D. (2010). Psikologlar İçin Mesleki Etik. Ankara: Mentis Yayıncılık.
5) Tjeltveit, A. C. (1999). Ethics and values in psychotherapy. New York: Taylor and Francis.
6) Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği (2004). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Sunum
Soru-Yanıt
Literatür derlemesi
Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + YYS* 0.50
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC* 0.20 + BUT* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
ÖÇ 4-5: Dönem ödevi/raporu ve sunum ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

orcun.yorulmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 13.30-15.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Ödev Hazırlama 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 136

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1555
ÖK.255555
ÖK.354455
ÖK.44455
ÖK.543