DERS ADI

: Sosyolojide Metodoloji Tartışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SOC 7001 Sosyolojide Metodoloji Tartışmaları ZORUNLU 3 0 0 12

Dersi Veren Birim

Sosyoloji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Düzeyi

Yüksek Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

Sosyoloji Tezsiz Yüksek Lisans (İ.Ö)

Dersin Amacı

Üç temel sosyal bilim paradigmasının yöntem anlayışı olarak, sırasıyla, nicel yöntem, nitel yöntem ve bütüncü yöntemler ele alınır. Tüm bu paradigmaların ve yöntem anlayışlarının Türk düşünce tarihindeki gelişimi ele alınır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyolojide teori ile bilim arasındaki ilişkiyi kavrayabilmek
2   Sosyal bilimlerde paradigmalar ele alınır ve karşılaştıması yapılır.
3   Metodolojinin sosyal bilimler için taşıdığı önemi kavrayabilmek
4   Metotlar arasındaki farklılıkları açıklayabilmek
5   Toplumsal, ekonomik ve politik sorunlara metodolojik düzeyde odaklanabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Genel giriş ve temel kavramlar
2 Sosyal Bilimlerde metodun önemi
3 Sosyal bilimlerle kullanılan metodlar
4 Tümevarım, tümdengelim ve hipodedüktif yöntem;
5 Poztivist metodoloji
6 Yorumsayıcı Gelenek
7 Postmodernizm
8 Yapısalcılık
9 Eleştirel Teori
10 Etnometodoloji
11 Fenomenoloji
12 Nicel yöntemler
13 Nitel yöntemler
14 Sonuç, değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Sencer, M. (1988)) Toplum Bilimlerinde Yöntem. Filiz yayınevi: İstanbul
Karasar, N. (1991) Bilimsel Araştırma Yöntemi.
Yardımcı kaynaklar: Gökçe B. (1988) Toplumsal Bilimlerde Araştırma Yöntemi Savaş Yayınları, 1988

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Soru-yanıt
3. Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYC YARIYIL İÇİ ÇALIŞMA
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + YYS* 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + YYC * 0.30 + BUT* 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-5: Vize ve final sınavı ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4: Öğrenci tarafından hazırlanacak sunum ve sunum raporu ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 7 98
Vize Sınavına Hazırlık 1 40 40
Final Sınavına Hazırlık 1 50 50
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 30 30
Final Sınavı 1 3 3
Vize Sınavı 1 3 3
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 296

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1553
ÖK.2553
ÖK.3553
ÖK.4553
ÖK.5555