DERS ADI

: Cumhuriyet Dönemi Türk Edb. II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
TDE 4010 Cumhuriyet Dönemi Türk Edb. II ZORUNLU 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. CAFER ŞEN

Dersi Alan Birimler

Türk Dili ve Edebiyatı

Dersin Amacı

Dönemin edebiyat tarihini öğretmek, romanın yapısal ve tematik özelliklerini kavratmak, farklı kuram ve yöntemlerle metin çözümleme yeteneğini kazandırmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Dersi alan öğrenciler, Cumhuriyet dönemi edebiyatının siyasal, sosyal, kültürel ve edebi arka planının öğrenirler, bunun cumhuriyet dönemi edebiyatına etkileri hakkında fikir edinirler.
2   2. Cumhuriyet Dönemi Edebiyatını kuramsal ve tematik olarak tasnif ederler
3   3. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı içerisinde yer alan yazarlar ve eserleri hakkında bilgi sahibi olurlar
4   4. Çeşitli kuram ve yöntemlerle roman çözümlemesi yapabilirler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının siyasal, kültürel ve sosyal arka planı
2 Cumhuriyet Dönemi Türk romanının tematik olarak tasnifi
3 Millî Edebiyat akımıyla yazılan romanlar, Nahit Sırrı Örik, Abdülhamit Düşerken
4 Midhat Cemal Kuntay, Üç İstanbul
5 Midhat Cemal Kuntay, Üç İstanbul
6 Türk Romanında Anadolu ya Açılış ve Kurtuluş Savaşı romanları, Yakup Kadri nin Yaban
7 Vize
8 Cumhuriyeti İlk Yıllarını Konu Edinen Romanlar, Doğu-Batı Sorunsalı, Peyami Safa, Fatih-Harbiye Romanının Çözümlenmesi
9 Toplumcu Gerçekçi Romanları incelemek; Türk Romanında Köyü Konu Alan Romanlar, Mahmut Makal Bizim Köy eserinin incelenmesi
10 Bireyin İç Dünyasını Temel Alan Romanları inceleme, Aydının Kimlik Arayışları Problemini Yansıtan Romanlar; Ahmet Hamdi Tanpınar ın, Huzur un Çözümlenmesi
11 Ahmet Hamdi Tanpınar ın, Huzur un Çözümlenmesi
12 Modernizmi temel alan romanları inceleme; Türk Romanının Batı Felsefi Akımlarına ve Psikanalizme yönelmesi, Yusuf Atılgan Aylak Adam Romanının Çözümlenmesi
13 Türk edebiyatında yeni kurgu ve anlatım tekniklerinin deneyen ilk roman; Oğuz Atay ın Tutunamayanlar
14 Bir modern ve postmodern romana örnek Oğuz Atay ın Tutunamayanlar romanını incelemesi
15 Uzak Tarihi Konu Alan Romanlar, Romanda Yeni Gerçeklik Arayışları, İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası
16 FİNAL

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Edebiyat Tarihi
1. Ahmet Oktay, Cumhuriyet Dönemi Edebiyatı
2. İnci Enginün, Cumhuriyet Devri Edebiyatı
3. Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
4. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Edebiyatı
5. Türk Edebiyatı Tarihi, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları

Roman İçin
6. Alemdar Yalçın, Siyasal ve Sosyal Açıdan Cumhuriyet Dönemi Türk Romanı
7. Alemdar Yalçın, Siyasal ve Sosyal Açıdan Çağdaş Türk Romanı
8. Şerif Aktaş, Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş
9. Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış I-II-III
10. Fethi Naci, 100 Soruda Roman ve Çağdaşlaşma
11. E. Foster, Roman Sanatı
12. Mehmet Narlı, Roman ne Anlatır
13. Cafer Şen, Türk Romanında Felsefi Açılımlar,

YARDIMCI KAYNAKLAR
14. Nahit Sırrı Örik, Abdülhemit Düşerken
15. Midhat Cemal Kuntay, Üç İstanbul
16. Yakup Kadri, Yaban (roman)
17. Peyimi Safa, Fatih-Harbiye
18. Mahmut Makal, Bizim Köy
19. Ahmet Hamdi Tanpınar, Huzur
20. Yusuf Atılgan, Aylak Adam
21. Oğuz Atay, Tutunamayanlar
22. İhsan Oktay Anar, Puslu Kıtalar Atlası

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

yüz yüze eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

yazılı sınav

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 7 2 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 5 40
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 5 5 25
0
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12
ÖK.154321225
ÖK.255421225
ÖK.355132225
ÖK.435141115